Za podpory:
21. 12. 2020 13:08
Automobilky procházejí transformací, která má zajistit, aby se nejpozději v roce 2050 staly "klimaticky neutrálními" v souladu s Pařížskou dohodou. I to je příčinou, proč výrobci představují nové koncepty mobility a hloubkově se zabývají cirkulární ekonomikou a ekologičností výrobních procesů. Co to ale vlastně ta "klimatická neutralita" v praxi znamená?
Co je udržitelná firma?
Lenka Bočková je vedoucí ekologické a pracovní ochrany ve společnosti Škoda Auto a věnuje se ekologické strategii společnosti. "Ta stojí na třech pilířích, ekonomickém, sociálním a ekologickém. Tento poslední se ještě dále dělí na tři části, první se zabývá ekologickým produktem, zjednodušeně řečeno auty, která vyrábíme, druhá oblast se věnuje ekologičnosti výroby a třetí ekologickému dealerství. Strategii o udržitelnosti máme vypracovanou do roku 2025, a i když se to může zdát, že je to ještě daleko, už nyní intenzivně řešíme, co budeme dělat ve vzdálenější budoucnosti. V souvislosti s uhlíkovou stopou a ekologickými strategiemi se už nyní věnujeme plánům na rok 2050," vysvětluje.