Jedině to, že se po otočení klíčkem (a také to, že se jím otáčí nadvakrát) neozve žádný zvuk, odlišuje praktické používání vozu Tranzit Connect Elektric od stejné dodávky s klasickým spalovacím motorem. Jinak je ovládání prakticky úplně stejné jako u verze s automatickou převodovkou.
Během jízdy, kterou jsme si s prádzným vozem mohli vyzkoušet v provozu v německých Cáchách, potěší slušné zrychlení a kultivované jízdní vlastnosti. Zrychlení je na dodávku velmi slušné. Ford udává 12 sekund z nuly na stovku s prázdným autem a s naloženým je doba o tři sekundy delší.
Bohužel jsme už nemohli vyzkoušet, nakolik jsou pravdivá tvrzení Fordu o maximální rychlosti (120 km/hodině) či o dojezdu, který má být až 130 kilometrů.
Dodávka je první v řadě
Tranzit Connect je první z pětice elektrovozů, které Ford uvede na evropský trh do roku 2013. Po Transitu Connect Electric přijde ještě v roce 2012 nový Ford Focus Electric, následovaný o rok později dvěma hybridními variantami Fordu C-MAX a také dalším, prozatím blíže nespecifikovaným, hybridním modelem.
Transit Connect Electric Van vyvíjel Ford společně s americkou společností Azure Dynamics, specializovanou na elektromobily. Hnací ústrojí Force Drive(TM) je napájeno akumulátorem z produkce Johnson Controls-Saft. Oproti klasickému Connectu má elektromobil prodloužený rozvor náprav.
Akumulátor má kapacitu 28 kWh a dobit z klasické zásuvky 220/240V trvá přibližně osm hodin.
Vhodná pro zásobování ve městech
Tato technická data společně s objemem nákladového prostoru 3,8 m3 a užitečným zatížením 410 kg předurčují Transit Connect Electric Van k využití především u těhc provozovatelů, jejichž vozy se pohybují po krátkých, pravidelných trasách s častými zastávkami.
Auta bude prodávat společnost Azure Dynamics ve speciální prodejní síti. Model bude k dostání jak v levostranném, tak v pravostranném provedení. Stejně jako severoamerická verze ponese i evropský Transit Connect Electric na přídi vedle modrého oválu Ford také logo Azure Force Drive.
První zákazník je již znám. Norská pošta, která je největším poskytovatelem doručovacích a logistických služeb v Norsku a zároveň největším zaměstnavatelem v této skandinávské zemi, podepsala kupní smlouvu na dvacet těchto automobilů s opcí na odběr dalších vozů v budoucnu.