Do třídy Superbu s tříválcem i do zásuvky. Citroën C5 X stojí v Česku od 750 tisíc

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 3. 2022 6:02
Citroën ve střední třídě nějakou dobu chyběl. Poslední generaci modelu C5 se prodejně úplně nedařilo a SUV C5 Aircross leží někde na půl cesty s kompakty. Až úplně nový model C5 X vrací dvojitý šíp mezi manažerské vozy ztělesněné Passatem, Superbem nebo Audi A4. Ovšem cenou se velký hatchback s prvky SUV úplně nepodbízí. Začíná na tři čtvrtě milionu korun.

Konkurent číslo 2: Opel Insignia Grand Sport - od 709 990 Kč

Dalším z konkurentů C5 X může být i Opel Insignia Grand Tourer, který sice formálně spadá do stejné automobilové skupiny Stellantis, stojí ale ještě na technice koncernu GM. A také je větší než C5 X, minimálně mezi nápravami nabízí o něco více milimetrů. Na druhou stranu v kufru už to taková hitparáda není a Citroën německého rivala dorovnává, i když zavazadelník omezují komponenty plug-in hybridního ústrojí.

Technické srovnání

Citroën C5 X Opel Insignia Grand Sport
Rozměry (d/š/v) 4805/1815/1485 mm 4897/1863/1455 mm
Rozvor náprav 2785 mm 2829 mm
Objem kufru 545/1640 l; 485/1580 l (PHEV) 490/1540 l
Benzinové motory 1.2 PureTech (96 kW), 1.6 PureTech (133 kW) 2.0 Turbo (125/147/169 kW)
Naftové motory ---------- 1.5 CDTI (90 kW), 2.0 CDTI (128 kW)
Plug-in hybrid Plug-in hybrid (165 kW) ----------
Cena od 750 000 Kč 709 990 Kč

Zásadní odlišnosti jsou i pod kapotou. Insignia sází na naftu, kterou C5 X nemá, naopak plug-in hybrid je zase zapovězen Opelu. Možná v příští generaci, kdy už bude technika obou aut dost možná obdobná. Také benzinové motory jsou u Opelu jinak naladěné, mají výše posazený nejnižší i nejvyšší výkon a vždy jde o čtyřválce. Insignia rovněž umí nabídnout pohon všech kol u silnějšího naftového agregátu a nejsilnějšího benzinového motoru u verze GSi.

Cena Opelu Insignia je posazena o něco níže než v případě Citroënu C5 X, je ale třeba mít na paměti, že Němci vsadili na 90kW naftový agregát, který je u základní výbavy Opelu jedinou možnou volbou. Francouzi dávají pod kapotu benzinový motor. Přes milion se pak i díky tučným slevám nedostane jediná verze Insignie jako limuzíny, kombi pak hranici překročí jen ve vrcholné variantě GSi. V tabulce opět najdete porovnání základních verzí, třebaže Opel má naftový motor s manuálním řazením (automat stojí navíc 40 tisíc korun).

Porovnání výbavy

Citroën C5 X 1.2 PureTech / 96 kW EAT8 Feel Opel Insignia Grand Sport 1.5 CDTI / 90 kW Edition
Cena od 750 000 Kč 709 990 Kč
Počet airbagů 6 6
Nouzové brzdění S S - chodci
Pomocník pro jízdu v pruhu S S
Tempomat S S
Klimatizace S - automatická dvouzónová S - automatická dvouzónová
Rádio S S
Dotyková obrazovka S - 10 palců S - 7 palců
Bluetooth S S
Digitální budíky S - 7 palců N
Multifunkční volant S + kožený potah S + kožený potah
Vyhřívání předních sedadel N +12 500 Kč
Bezklíčkové startování N N
Parkovací senzory S - vzadu S - vpředu i vzadu
Přední diodová světla S + vzadu S + mlhovky + vzadu
Automatické stěrače S S
Kola 17 palců, litá 17 palců, litá

Podobně jako u Superbu platí, že výbava obou automobilů je v základu hodně podobná. U Opelu chybí digitální budíky, má ale navíc přední parkovací senzory nebo diodové mlhovky. Citroën zase pro změnu vozí větší centrální displej, příplatková výbava u obou modelů pak obsahuje jen několik položek.

 

Právě se děje

Další zprávy