Konkurent číslo 2: Opel Insignia Grand Sport - od 709 990 Kč
Dalším z konkurentů C5 X může být i Opel Insignia Grand Tourer, který sice formálně spadá do stejné automobilové skupiny Stellantis, stojí ale ještě na technice koncernu GM. A také je větší než C5 X, minimálně mezi nápravami nabízí o něco více milimetrů. Na druhou stranu v kufru už to taková hitparáda není a Citroën německého rivala dorovnává, i když zavazadelník omezují komponenty plug-in hybridního ústrojí.
Technické srovnání
|
Citroën C5 X |
Opel Insignia Grand Sport |
Rozměry (d/š/v) |
4805/1815/1485 mm |
4897/1863/1455 mm |
Rozvor náprav |
2785 mm |
2829 mm |
Objem kufru |
545/1640 l; 485/1580 l (PHEV) |
490/1540 l |
Benzinové motory |
1.2 PureTech (96 kW), 1.6 PureTech (133 kW) |
2.0 Turbo (125/147/169 kW) |
Naftové motory |
---------- |
1.5 CDTI (90 kW), 2.0 CDTI (128 kW) |
Plug-in hybrid |
Plug-in hybrid (165 kW) |
---------- |
Cena od |
750 000 Kč |
709 990 Kč |
Zásadní odlišnosti jsou i pod kapotou. Insignia sází na naftu, kterou C5 X nemá, naopak plug-in hybrid je zase zapovězen Opelu. Možná v příští generaci, kdy už bude technika obou aut dost možná obdobná. Také benzinové motory jsou u Opelu jinak naladěné, mají výše posazený nejnižší i nejvyšší výkon a vždy jde o čtyřválce. Insignia rovněž umí nabídnout pohon všech kol u silnějšího naftového agregátu a nejsilnějšího benzinového motoru u verze GSi.
Cena Opelu Insignia je posazena o něco níže než v případě Citroënu C5 X, je ale třeba mít na paměti, že Němci vsadili na 90kW naftový agregát, který je u základní výbavy Opelu jedinou možnou volbou. Francouzi dávají pod kapotu benzinový motor. Přes milion se pak i díky tučným slevám nedostane jediná verze Insignie jako limuzíny, kombi pak hranici překročí jen ve vrcholné variantě GSi. V tabulce opět najdete porovnání základních verzí, třebaže Opel má naftový motor s manuálním řazením (automat stojí navíc 40 tisíc korun).
Porovnání výbavy
|
Citroën C5 X 1.2 PureTech / 96 kW EAT8 Feel |
Opel Insignia Grand Sport 1.5 CDTI / 90 kW Edition |
Cena od |
750 000 Kč |
709 990 Kč |
Počet airbagů |
6 |
6 |
Nouzové brzdění |
S |
S - chodci |
Pomocník pro jízdu v pruhu |
S |
S |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - automatická dvouzónová |
S - automatická dvouzónová |
Rádio |
S |
S |
Dotyková obrazovka |
S - 10 palců |
S - 7 palců |
Bluetooth |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 7 palců |
N |
Multifunkční volant |
S + kožený potah |
S + kožený potah |
Vyhřívání předních sedadel |
N |
+12 500 Kč |
Bezklíčkové startování |
N |
N |
Parkovací senzory |
S - vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Přední diodová světla |
S + vzadu |
S + mlhovky + vzadu |
Automatické stěrače |
S |
S |
Kola |
17 palců, litá |
17 palců, litá |
Podobně jako u Superbu platí, že výbava obou automobilů je v základu hodně podobná. U Opelu chybí digitální budíky, má ale navíc přední parkovací senzory nebo diodové mlhovky. Citroën zase pro změnu vozí větší centrální displej, příplatková výbava u obou modelů pak obsahuje jen několik položek.