Jan Matoušek
4. 3. 2022 6:02
Citroën ve střední třídě nějakou dobu chyběl. Poslední generaci modelu C5 se prodejně úplně nedařilo a SUV C5 Aircross leží někde na půl cesty s kompakty. Až úplně nový model C5 X vrací dvojitý šíp mezi manažerské vozy ztělesněné Passatem, Superbem nebo Audi A4. Ovšem cenou se velký hatchback s prvky SUV úplně nepodbízí. Začíná na tři čtvrtě milionu korun.
Citroën C5 X Feel - od 750 000 Kč
Hned zkraje prodeje nabízí Citroën podle motoru a výbavy slevu od 70 do 110 tisíc korun. Základní verze C5 X Feel tak stojí přesně 750 tisíc korun a nabízí se jen s tříválcovou dvanáctistovkou.
Jakkoliv na tříválec v takto velkém voze může někdo pohlížet trochu s despektem (ostatně ani Fordu se před lety jeho experiment s tříválcovým Mondeem moc nevydařil), výbavu má auto poměrně slušnou. Nechybí aktivní varování před opuštěním jízdního pruhu, nouzové brzdění, čtení dopravních značek omezujících rychlost nebo tempomat. Dále jsou k dispozici sedmipalcový digitální přístrojový štít, desetipalcové rádio s bezdrátovým rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, dvouzónová automatická klimatizace, multifunkční kožený volant, automatické stěrače, zadní parkovací senzory, diodová světla vpředu i vzadu, 17palcová litá kola nebo modrý metalický lak.
Příplatků je několik, třeba 26 500 korun za 3D navigaci nebo 11 900 korun za balíček pokročilejších asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu.