Do aukce jdou vozy Rolls-Royce slavného módního návrháře. Stát budou pořádný balík

Nejdražším kouskem v aukci bude tento Phantom Drophead Coupé.
V nabídce bude více než tisíc položek, v první části aukce se draží asi 400 předmětů.
Karoserie je černá.
Dveře otevírající se proti sobě jsou samozřejmostí.
Nejstarším z nich je kabriolet Phantom Drophead Coupé.
Foto: Sotheby’s / ArtDigital Studio
Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 12. 2021 6:02
Módní návrháři a luxusní auta je spojení, které funguje odjakživa. Někteří takové vozy jen vlastní, jiní ve spolupráci s automobilkami rovnou vytvoří svůj unikátní kousek. Nebývá pak pravidlem, aby si takový vůz mohl koupit běžný smrtelník. Teď je na světě výjimka, dražit se totiž budou hned tři automobily Rolls-Royce Karla Lagerfelda. Zájemci si ale musí připravit pořádný balík peněz.

Jméno módního návrháře Karla Lagerfelda, který zemřel v únoru 2019, je ve světě čtyř kol spojeno třeba s automobilkou BMW. Spolu s ní v 90. letech a na začátku 21. století pracoval na návrzích několika speciálních verzí tehdejších generací řady 7. Stál tak, jak přiznává i samo BMW, jako jedna z několika osobností u zrodu programu Individual. Ten je zaměřený na to, aby bohatým zákazníkům nabídl něco navíc. A jeho "sedmičky" rozhodně něco navíc nabízely.

Lagerfeld ale vlastnil i několik automobilů Rolls-Royce (připomeňme, že v roce 2012 nafotil sérii fotek aut britského výrobce), které jdou teď do velké aukce jeho pozůstalosti z rezidencí ve Francii a Monaku. Dohromady má být k dispozici více než tisíc položek, mimo jiné jde o obrazy, nábytek, různé sochy a sošky, nádobí nebo oblečení a doplňky. Zkrátka vše, na co si vzpomenete, a vše, co připomíná výstřední osobnost slavného módního návrháře.

První část aukce se čtyřmi stovkami položek se uskuteční už tento víkend, od 3. do 5. prosince, v Monte Carlu a její součástí budou i zmíněné tři modely britského Rolls-Roycu. Ba co víc, podle aukční síně Sotheby’s, která dražbu pořádá, mají právě auta vynést podle odhadů nejvyšší sumu.

Nejstarším kouskem je otevřený Phantom Drophead Coupé z roku 2016. Ačkoliv to už před pěti lety nebyl žádný nováček, vždyť poprvé se luxusní kabriolet, svého času vrchol této kategorie, představil v roce 2007, stejně by měl podle aukční síně vydělat ze všech položek na aukci nejvíce peněz. Odhadovaná cena je v rozmezí 350 až 400 tisíc eur (v přepočtu asi 8,9 až 10,2 milionu korun), příhozy startují na 260 tisících eurech.

5,6 metru dlouhý otevřený Phantom má najeto 10 649 kilometrů a pod kapotou samozřejmě vidlicový dvanáctiválec naladěný na 338 kW. Šedý metalický lak karoserie doplňuje krémovou kůží čalouněný interiér, na opěrkách hlav sedadel nechybí vyšitý monogram "RR". Lákadlem mohou být také proti směru jízdy se otevírající dveře.

Dalším modelem v nabídce je Phantom už jako klasická limuzína ve stávající generaci. Ten najel dokonce jen 2277 kilometrů a měl by tak být prakticky ve stavu nového vozu. Na rozdíl od otevřeného předchůdce má tento vůz černý lak karoserie a spolu s tím také černý interiér. Nejde přitom jen o kožené čalounění, přičemž na opěrkách hlav je opět vyšitý monogram automobilky, také dřevěné obložení s klavírním lakem je černé.

Součástí výbavy jsou rovněž "nebe" nad hlavou, tedy 100 malých světelných bodů imitujících hvězdy, a dřevěné piknikové stolky. Odhadovaná cena je 300 až 350 tisíc eur (v přepočtu asi 7,6 až 8,9 milionu korun), nejnižší příhoz je 220 tisíc eur.

Třetím do party je SUV Cullinan, které by mělo nového majitele přijít na podobnou částku jako Phantom. Najeto má ale o něco více, 7453 kilometrů, přičemž pod kapotou mu stejně jako Phantomu tepe 420kW dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec. Karoserie vozu je vyvedená v šedomodré metalíze, zatímco kabina je čalouněná krémovou kůží. Jak asi odhadnete, na opěrkách hlav je opět vyšitý monogram "RR", tentokrát ale oranžovou nití. Dále autu nechybí koberečky z jehněčí vlny a černé dřevěné obložení interiéru. Přihazuje se od 220 tisíc eur.

U všech tří automobilů také aukční síň Sotheby's zmiňuje nutnost technické prohlídky. Vzhledem k nízkému nájezdu i stavu na fotkách by to ale měla být spíše formalita.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 28 minutami

Arriva autobusy odmítá kritiku odborů o podmínkách řidičů na Moravě

Společnost Arriva autobusy nesouhlasí s kritikou odborů, že řidiči v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji nemají dobré pracovní a sociální podmínky. S odboráři jedná, ke shodě zatím strany nedospěly. Od čtvrtka 20. ledna jsou někteří řidiči na Moravě ve stávkové pohotovosti.

Situace se ve třech krajích podle odborářů zhoršila po fúzi Arriva Východní Čechy a Arriva Morava. Podle nich řidiči nemají k dispozici rozpis práce a nemají například dostatečné bezpečnostní přestávky. Firma to odmítá. "Řidiči turnusy k dispozici mají, protože podle nich jezdí a zajišťují tak spojení pro cestující podle platných jízdních řádů. Bezpečnostní přestávky odpovídají platné legislativě. Odborovým organizacím jsme nabídli spolupráci při tvorbě turnusů a možnost podávat podněty k úpravám," uvedl mluvčí skupiny Arriva Jan Holub.

Zdroj: ČTK
před 36 minutami

Bývalý šéf krajské hospodářské kriminálky Petrůj je v kauze Vidkun definitivně očištěn, chce se vrátit k policii

Bývalý šéf olomoucké krajské hospodářské kriminálky Radek Petrůj je definitivně očištěn v olomoucké korupční kauze Vidkun. Státní zástupce Miroslav Stoklásek vzal své odvolání proti jeho zproštění obžaloby zpět. Žalobce řekl, že se v jeho případě ocitá v důkazní nouzi. Petrůj, který byl kvůli projednávání kauzy v lednu roku 2016 zproštěn výkonu služby, se tak nyní může vrátit zpět k policii a doplacena mu bude také mzda. Podle jeho obhájce to má také v plánu. Případ zbylých třech obžalovaných bude projednávat kvůli odvolání vrchní soud.

U obžalovaného Petrůje podal žalobce původně odvolání přímo do protokolu po vynesení rozsudku. "Poté, co jsem analyzoval rozsudek a jeho písemné odůvodnění, jsem vzal odvolání zpět. Bylo by zcela zřejmě neúspěšné, ta důkazní situace u něj byla od počátku zcela jiná než u ostatních obžalovaných. Je zde problém s hranicí prokázání subjektivní stránky pana Petrůje ve vztahu k žalované trestné činnosti," řekl státní zástupce Stoklásek.

Petrůj se odvolání již dříve vzdal, pravomocnost zprošťujícího výroku musí ještě posvětit soudce Martin Lýsek, který se případem na krajském soudu zabýval. "Jako předseda senátu musím vzít na vědomí zpětvzetí usnesením, které rozešlu stranám. Proti tomuto rozhodnutí není odvolání, dnem usnesení nabývá výrok právní moci," řekl soudce Lýsek.

Obžaloba Petrůje vinila z toho, že se svým tehdejším nadřízeným, policejním náměstkem Karlem Kadlecem spolupracoval na vynášení informací a ovlivňování trestních řízení. Soud však v jeho případě konstatoval, že postupoval zákonně, jednal jako podřízený vůči svému nadřízenému. Také podle žalobce Stokláska nelze dokázat, že Petrůj věděl o tom, že sděluje nadřízenému Kadlecovi informace, které budou vzápětí vyneseny ven.

Zdroj: ČTK
Další zprávy