1. Zvýšený podvozek
Druhá generace Peugeotu 5008 se při přesunu do nové automobilové třídy ohání tím, že jde o SUV, protože má také zvýšený podvozek. Světlost podvozku je skutečně slušná, činí totiž 23 cm, zatímco Škoda Kodiaq ho má o více než tři centimetry níže k zemi.
2. Stavba karoserie
Vozy SUV jsou typické tím, že mají vysokou stavbu a zejména masivní příď s kapotou, která se nachází vysoko. Peugeot 5008 ji takovou skutečně má, příď je téměř kolmá.
Z boku je však vidět, že kořeny ve třídě MPV se ze země nevytrhaly. S lehce krabicovitou siluetou působí sice poněkud nezvykle na pohled, ale nakonec z toho bude těžit posádka. 5008 je totiž prostorné auto.
3. SUV, ale bez 4×4?
Vzhled nebo světlá výška je věc jedna, vlastnosti v terénu věc druhá. Peugeot 5008 se ale nenabízí s pohonem všech kol. Vedle Kodiaqu nebo X-Trailu je tedy trochu v nevýhodě. U Peugeotu to obhajují tím, že drtivá většina zákazníků stejně pohon všech kol nechce a stačí jim předokolka.
Kdo trvá na tom, že vůz využije i v situacích, kdy se nepohybuje po městě mezi školkou, nákupy a domovem, ale také na dobrodružné výlety, může si objednat elektronického pomocníka Grip Control. Ten by měl pomoci v lehčím terénu. Ve srovnání s pohonem všech kol ale tento systém moc nefunguje.
4. Nový interiér
Přístrojová deska v nové 5008 působí masivně, což je pro SUV typické. Středový tunel je tak rozměrný, takže mezi řidičem a spolujezdcem vytváří hradbu.
Výhled ven je však velmi slušný, a ač jsou přední sloupky masivní, nevadí to. Víc než v SUV se ale řidič cítí uvnitř nové 5008 jako v crossoveru, tedy spíše kříženci mezi SUV, kombíkem a především MPV.
Materiály jsou podstatně lepší než dřív, tvrdé a lesklé plasty už tu ani nenajdete, interiér působí mnohem kvalitněji a design je propracovaný a svým způsobem i trochu extravagantní - zvláště v porovnání s Kodiaqem.
5. Velikost
Zásadní je na nové 5008 to, jak moc vyrostla. Má o 11 centimetrů delší rozvor, což ocení hlavně cestující ve druhé řadě. Ač na Kodiaq v celkové délce vozidla zhruba pět centimetrů ztrácí, v podélném prostoru je pro posádku královsky štědrá.
6. Praktičnost, která není u SUV běžná
Na 5008 je sympatické to, že třídní změnou nepřišla o prvky, které jsme měli na koncepci MPV rádi. Ve druhé řadě má tři samostatná sedadla, která lze v širokém rozpětí posouvat a snadno sklápět. Podlaha je rovná, prohlubně lze zakrýt deskami, které u zadní strany opěradel drží magnetem.
Dvě sedadla ve třetí řadě je možné úplně vyjmout, a to jednoduše pomocí tkalounů a páček. Ve složeném stavu jsou plochá a každé váží 11 kg. Po odstranění sedadel má kufr za druhou řadou objem 1000 litrů. Bohužel podlaha se nedá zcela odstranit, takže si nepředstavujte jeden ohromný zavazadelník, ale dva oddělené prostory. Jeden lze zvětšit odsunutím sedadel ve druhé řadě zcela dopředu a druhý vznikne právě vyndáním sedaček pod podlahou.
7. Zvedla se cena?
Protože SUV jsou dnes v módě, jejich ceny jsou také mnohem ambicióznější. Za kolik se bude Peugeot 5008 prodávat v Česku, zatím není známo, protože k nám dorazí do prodeje až v létě letošního roku. Na francouzském trhu je nová generace asi o 500 eur dražší než ta minulá. Uvidíme, zda bude v Česku nová 5008 cenově zajímavá natolik, aby odvedla klientelu domácímu Kodiaqu.