Nový Peugeot 5008 vyzve Škodu Kodiaq. Opouští kategorii MPV a řadí se mezi módní SUV

Ondřej Běhal
7. 9. 2016 11:55
Peugeot ukázal novou generaci rodinného vozu 5008. A na jeho příkladu je dobře vidět, kterým směrem se ubírá současná automobilová móda. Druhá generace 5008 totiž opouští škatulku MPV (víceúčelové vozy) a řadí se mezi čím dál oblíbenější SUV, tedy auta do lehčího terénu. Přitom nenabídne pohon všech kol. Zato můžete mít v kufru skládací elektrokolo.
Druhá generace Peugeotu 5008
Druhá generace Peugeotu 5008 | Foto: Peugeot

Zaměření auta se zásadně nemění. I druhá generace Peugeotu 5008 cílí především na rodiny a nabídne až sedm míst k sezení. K dosavadní víceúčelovosti interiéru ale přidá ještě schopnost jezdit mimo asfaltové silnice a vizáž terénního auta. Rozhodně však o terénní auto nepůjde, protože na rozdíl od ostatních středně velkých SUV nenabídne v žádné variantě pohon všech kol.

Foto: Peugeot

Nový Peugeot 5008 bude vlastně prodlouženou verzí modelu 3008, který se také začne prodávat v nové generaci. Protáhne se o 11 cm i proti současné generaci 5008 a s délkou 4,64 m bude konkurovat středně velkým sedmimístným SUV. Nejblíže mu je v současné době Nissan X-Trail, soupeřit ale bude i se Škodou Kodiaq. Podívat se na nabídku kompaktních a středně velkých SUV na českém trhu můžete zde.

Třetí řada sedadel bude buď za příplatek, nebo jako standard u vyšších výbavových verzí. Peugeot slibuje proti současné 5008 novinku. Sedadla třetí řady totiž bude možné z auta vyjímat, díky čemuž by měl základní objem zavazadlového prostoru dosahovat až 780 l a překonávat i již zmíněný Kodiaq. Kromě vyjímání lehkých sedadel (11 kg váží jedno) zůstane i dosavadní možnost zapustit sedadla třetí řady do podlahy a vytvořit rovnou plochu se sklopenými sedadly druhé řady.

Třetí řada sedadel u nového Peugeotu 5008.
Třetí řada sedadel u nového Peugeotu 5008. | Foto: Peugeot

Zatímco nový Peugeot 3008 bude moci mít v kufru skládací elektrokoloběžku, větší Peugeot 5008 dostal dokonce skládací elektrokolo, které Peugeot označuje eF01. Jízdní kolo bude uložené v dokovací stanici, kde se bude dobíjet, a nabídne dojezd na elektřinu až 30 kilometrů.

Architektura přístrojové desky se inspirovala u modelu 308.
Architektura přístrojové desky se inspirovala u modelu 308. | Foto: Peugeot

Podle zveřejněných technických údajů by měl být Peugeot 5008 suverénně nejúspornějším středně velkým SUV a patřit na špičku i mezi menšími kompaktními modely. Laboratorní spotřeba benzinových turbomotorů s objemy 1,2 a 1,6 l začíná na rovných pěti litrech naturalu a konzumace turbodieselů s objemy 1,6 l a 2,0 l na čtyřech litrech nafty.

Druhá generace Peugeotu 5008 se oficiálně představí na říjnovém pařížském autosalonu, na jaře 2017 by se měla začít prodávat v Česku. Podrobný test aktuálního modelu Peugeot 5008 si můžete přečíst zde.

 

Právě se děje

Další zprávy