Martin Přibyl
29. 8. 2019 6:02
Stejně jako vloni představuje i letošní první září datum, kdy se musí automobilky připravit na nové emisní normy. Změna tentokrát není tak výrazná jako před dvanácti měsíci, kdy byl povinně zaveden nový měřicí cyklus, i tak se ale některé značky s přeměřením svých modelů potýkají a u některých se dočkáme výpadků v nabídce. Kromě toho bude zavedeno měření i již provozovaných "ojetých" aut. Podívejte se, co se na nás chystá.
Co zůstává?
K prvnímu září nedochází k žádným úpravám limitů emisí vzniklých za jízdy. Stále platí vloni na podzim zavedené ostřejší omezení emisí pevných částic u benzinových motorů s přímým vstřikováním, které většinu automobilek donutilo nainstalovat do výfukového potrubí částicový filtr. Od letošního prvního září, už ale nebude možné přihlásit vozy s normou Euro 6c, všechna auta budou muset povinně plnit Euro 6d-TEMP, podle níž ale vozy šlo homologovat již od roku 2017. Nepřináší však zpřísnění limitů ale upravuje měřicí cykly,
Ani ty neprochází zásadní změnou: ke schválení typu je stejně jako od loňského září nadále nutné absolvovat se správnými hodnotami laboratorní měření dle realitě bližšího nastavení označeného WLTP (stačilo pro Euro 6c) a součástí je pro již prodávané vozy s Euro 6d-TEMP běžná emisní kontrola v provozu dle předpisu zvaného RDE s mobilním měřicím zařízením (jako ho má Ford Fiesta na obrázku).