Další nové Ferrari zažije premiéru. Příští rok budou 2

Radek Pecák Radek Pecák
6. 8. 2010 0:00
Životnost jednoho modelu má být v příštích letech osm let
Foto: Aktuálně.cz

Již příští týden budou moci novináři a návštěvníci na americké přehlídce automobilové krásy Pebble Beach Concours d'Elegance spatřit na vlastní oči nástupce modelu 575 Superamerica. Tedy kabriolet odvozený od modelu 599 GTB. Údaje o výkonech a další technické podrobnosti Ferrari zatím drží v tajnosti. 

Ví se prakticky jen to, že nepůjde o rozšíření nabídky v současné modelové značce značky, ale pouze o limitovanou sérii.

Ostatně také 599 GTO  - odlehčené a posílené Fiorano, je limitovanou sérií a požitek z jízdy v něm si bude moci dopřát pouze 599 šťastlivců.

GTO zrychlí z nuly na sto za 3,3 sekundy

Výkon motoru dorostl až na 670 koní (500 kW) při 8 250 ot./min., zatímco točivý moment má hodnotu 620 Nm při 6 500 ot./min. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 17,5 l/100 km.

Pohotovostní hmotnost byla v porovnání s Fioranem snížena o skoro dva metráky a činí 1 495 kg. Díky tomu 599 GTO zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,35 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 335 km/h. Podle výrobce vůz zajel na trati ve Fioranu jedno kolo za 1 min. 24s., což je lepší čas, než jakého zde dosáhlo Ferrari Enzo...

Příští rok by ale mělo Ferrari představit dva příslušníky sériově vyráběných modelů. Jednak půjde o nástupce čtyřmístného F 612   a jednak o 458 Italia Spider, tedy Italii bez střechy.

Dvě linie: sportovní vozy a GT

Ferrari tak odstartuje svoji novou éru, kdy všechny příští modely budou rozděleny do dvou kategorií granturismo a sports car. Tím také končí tradiční rozdělení podle velikosti motorů, kdy se Ferrari dělily vlastně jen na osmiválce a dvanáctiválce. Lidé, kteří se při koupi Ferrari dívají na cenovky, budou prý mít také jiné vodítko. Ferrari bude nabízet auta ve dvou cenových rovinách - do 230 000 Euro a nad 230 000 Euro. Horní hranice pochopitelně stanovena nebyla.  

Je jasné, proč to Ferrari dělá. Jak se již letos v březnu v Ženevě ukázalo na konceptu 599 HY-KERS Ventura Laboratorio, postupně se budou v nových Ferrari počty válců a objemy motorů snižovat a chybějící koníky dodá buď právě elektromotor anebo také turbodmychadlo.

Turbo a hned dvojité, by prý, podle zatím prosáklých informací, mělo být pod kapotou nástupce F60, tedy Enza. Prý se zatím diskutuje, zda bude připojeno k osmiválci nebo pouze šestiválci. Prodejci značky se totiž obávají, jak by zákazníci, kteří jsou zvyklí na motory s alespoň osmi válci, přijali "pouhý" šestiválec. Premiéru by si tento revoluční vůz měl odbýt v roce 2012, stejně jako nástupce současné řady 599.

Podle informací, které částečně odtajnil při Fiat Investor Day šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne, by se ještě v roce 2013 měla objevit F 458 Scuderia a modernizovaná California. To také přesně zapadá do představy Ferrari o tom, že životnost jednoho modelu by měla být osm let a v polovině tohoto cyklu přijde na řadu facelift.

 

Právě se děje

před 6 minutami

ČSÚ: Důvěra v ekonomiku po prosincovém růstu v lednu opět klesla

Důvěra v českou ekonomiku po prosincovém růstu v lednu opět klesla. Souhrnný indikátor důvěry se snížil proti prosinci o 1,3 bodu na 87,3 bodu. Klesla důvěra u podnikatelů, ještě výrazněji se snížila u spotřebitelů. Vyplývá to z údajů, které v pondělí zveřejnil Český statistický úřad.

"Začátek roku se nesl ve znamení poklesu důvěry ve všech sledovaných odvětvích ekonomiky. Podnikatelé napříč odvětvími negativně hodnotí svoji ekonomickou situaci nebo stávající poptávku," uvedl vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ Jiří Obst. "Již tak velké obavy spotřebitelů ze zvýšení nezaměstnanosti dále rostly, ruku v ruce s obavami ze zhoršení celkové ekonomické situace," dodal.

Indikátor důvěry podnikatelů se proti prosinci snížil o 0,7 bodu na 87,1 bodu, u spotřebitelů klesl o 3,5 bodu na 88,5 bodu. Údaje za prosinec se změnily spolu s tím, jak ČSÚ v lednu čísla pravidelně přepočítává.

Zdroj: ČTK
Další zprávy