Již příští týden budou moci novináři a návštěvníci na americké přehlídce automobilové krásy Pebble Beach Concours d'Elegance spatřit na vlastní oči nástupce modelu 575 Superamerica. Tedy kabriolet odvozený od modelu 599 GTB. Údaje o výkonech a další technické podrobnosti Ferrari zatím drží v tajnosti.
Ví se prakticky jen to, že nepůjde o rozšíření nabídky v současné modelové značce značky, ale pouze o limitovanou sérii.
Ostatně také 599 GTO - odlehčené a posílené Fiorano, je limitovanou sérií a požitek z jízdy v něm si bude moci dopřát pouze 599 šťastlivců.
GTO zrychlí z nuly na sto za 3,3 sekundy
Výkon motoru dorostl až na 670 koní (500 kW) při 8 250 ot./min., zatímco točivý moment má hodnotu 620 Nm při 6 500 ot./min. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 17,5 l/100 km.
Pohotovostní hmotnost byla v porovnání s Fioranem snížena o skoro dva metráky a činí 1 495 kg. Díky tomu 599 GTO zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,35 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 335 km/h. Podle výrobce vůz zajel na trati ve Fioranu jedno kolo za 1 min. 24s., což je lepší čas, než jakého zde dosáhlo Ferrari Enzo...
Příští rok by ale mělo Ferrari představit dva příslušníky sériově vyráběných modelů. Jednak půjde o nástupce čtyřmístného F 612 a jednak o 458 Italia Spider, tedy Italii bez střechy.
Dvě linie: sportovní vozy a GT
Ferrari tak odstartuje svoji novou éru, kdy všechny příští modely budou rozděleny do dvou kategorií granturismo a sports car. Tím také končí tradiční rozdělení podle velikosti motorů, kdy se Ferrari dělily vlastně jen na osmiválce a dvanáctiválce. Lidé, kteří se při koupi Ferrari dívají na cenovky, budou prý mít také jiné vodítko. Ferrari bude nabízet auta ve dvou cenových rovinách - do 230 000 Euro a nad 230 000 Euro. Horní hranice pochopitelně stanovena nebyla.
Je jasné, proč to Ferrari dělá. Jak se již letos v březnu v Ženevě ukázalo na konceptu 599 HY-KERS Ventura Laboratorio, postupně se budou v nových Ferrari počty válců a objemy motorů snižovat a chybějící koníky dodá buď právě elektromotor anebo také turbodmychadlo.
Turbo a hned dvojité, by prý, podle zatím prosáklých informací, mělo být pod kapotou nástupce F60, tedy Enza. Prý se zatím diskutuje, zda bude připojeno k osmiválci nebo pouze šestiválci. Prodejci značky se totiž obávají, jak by zákazníci, kteří jsou zvyklí na motory s alespoň osmi válci, přijali "pouhý" šestiválec. Premiéru by si tento revoluční vůz měl odbýt v roce 2012, stejně jako nástupce současné řady 599.
Podle informací, které částečně odtajnil při Fiat Investor Day šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne, by se ještě v roce 2013 měla objevit F 458 Scuderia a modernizovaná California. To také přesně zapadá do představy Ferrari o tom, že životnost jednoho modelu by měla být osm let a v polovině tohoto cyklu přijde na řadu facelift.