Přestože jedním z důležitých premiér letošní Ženevy měl být právě tento koncept rumunského dostupného auta do zásuvky, Dacia neuspořádala ani on-line přenos, pouze pustila do světa pár fotek.
Koncept elektrického vozu se jmenuje Spring a jde o pětidveřový městský elektromobil se čtyřmi sedadly. Automobilka připomíná, že za svou novodobou, patnáctiletou existenci pod křídly Renaultu se vždy snažila nabídnout trhu dostupná auta, ať už šlo o Logan, Sandero, anebo SUV Duster.
Této filozofie se prý nechce vzdát ani v případě elektromobilu. "Zahajujeme elektrickou revoluci a dál chceme nabízet jednoduché, moderní, spolehlivé a robustní vozy za dobrou cenu," zní z Dacie.
Dacia zveřejnila fotografie šedého konceptu s oranžovými detaily. Koncept Spring se nápadně podobá Renaultu K-Ze, který Francouzi představili nejprve pro čínský trh. Čtyři zadní světla tvořená LED vytváří dvojité Y a podle sdělení automobilky má jít o detail, který aplikuje na nových autech své značky.
Spring se tvarem zvýšené karoserie řadí mezi městské SUV a sériový vůz by se měl dostat na trh v průběhu příštího roku. Moc informací o něm zatím nevíme, pouze to, že podle metodiky měření dojezdu WLTP má ujet na jedno nabití 200 km. Detailnější informace o výkonu elektromobilu nebo kapacitě baterií automobilka neudává.
Dvě stě kilometrů není zrovna mnoho, třeba elektromobil Škoda Citigo-e iV ujede 252 km, druhý nejprodávanější elektromobil v Evropě Renault Zoe okolo 380 km. Automobilka zřejmě počítá s tím, že zákazníkům, kteří by si pořídili městský elektromobil, udávaný dojezd stačí. Velkokapacitní baterie také zvyšují cenu auta. Ostatně i Mazda MX-30 údajně ujede také jen 200 km.
Dacia věří, že její první elektromobil by mohl zaujmout například firmy podnikající v oblasti carsharingu. "Sériová verze se bude nabízet i těmto cílových skupinám, na něž se skupina Renault široce zaměřuje s největším autoparkem sdílených elektromobilů. Už nyní se sdílí 7800 modelů Zoe, Kangoo Z.E. a Twizy," dodává v tiskové zprávě.