Dacia představila elektromobil. Bude to nejdostupnější auto do zásuvky, slibuje

Dacia představila elektromobil. Bude to nejdostupnější auto do zásuvky, slibuje
Dacia Spring je koncept ekektromobilu rumunské značky. Firma slibuje, že půjde o nejdostupnější elektroauto na trhu.
Na trh má dorazit příští rok, koncept ujede podle údajů automobilky na jedno nabití 200 km.
Už i koncept se nápadně podobá levnému eletromobilu K-Ze, který Renault představil pro čínský trh.
Rozdíly jsou skutečně minimální, silueta karoserie téměř identická. Zobrazit 6 fotografií
Foto: Dacia
Eva Srpová Eva Srpová
3. 3. 2020 9:38
Dacia chtěla na letošním autosalonu v Ženevě ukázat koncept svého prvního elektrického auta. Kvůli obavám z šíření koronaviru se auto show nekoná, výrobci představují své vozy on-line, nebo jen uvolní informace a fotky.

Přestože jedním z důležitých premiér letošní Ženevy měl být právě tento koncept rumunského dostupného auta do zásuvky, Dacia neuspořádala ani on-line přenos, pouze pustila do světa pár fotek.

Koncept elektrického vozu se jmenuje Spring a jde o pětidveřový městský elektromobil se čtyřmi sedadly. Automobilka připomíná, že za svou novodobou, patnáctiletou existenci pod křídly Renaultu se vždy snažila nabídnout trhu dostupná auta, ať už šlo o Logan, Sandero, anebo SUV Duster.

Této filozofie se prý nechce vzdát ani v případě elektromobilu. "Zahajujeme elektrickou revoluci a dál chceme nabízet jednoduché, moderní, spolehlivé a robustní vozy za dobrou cenu," zní z Dacie.

Dacia zveřejnila fotografie šedého konceptu s oranžovými detaily. Koncept Spring se nápadně podobá Renaultu K-Ze, který Francouzi představili nejprve pro čínský trh. Čtyři zadní světla tvořená LED vytváří dvojité Y a podle sdělení automobilky má jít o detail, který aplikuje na nových autech své značky.

Koncept elektromobilu od Dacie ujede 200 km na jedno nabití.
Koncept elektromobilu od Dacie ujede 200 km na jedno nabití. | Foto: Dacia

Spring se tvarem zvýšené karoserie řadí mezi městské SUV a sériový vůz by se měl dostat na trh v průběhu příštího roku. Moc informací o něm zatím nevíme, pouze to, že podle metodiky měření dojezdu WLTP má ujet na jedno nabití 200 km. Detailnější informace o výkonu elektromobilu nebo kapacitě baterií automobilka neudává.

Dvě stě kilometrů není zrovna mnoho, třeba elektromobil Škoda Citigo-e iV ujede 252 km, druhý nejprodávanější elektromobil v Evropě Renault Zoe okolo 380 km. Automobilka zřejmě počítá s tím, že zákazníkům, kteří by si pořídili městský elektromobil, udávaný dojezd stačí. Velkokapacitní baterie také zvyšují cenu auta. Ostatně i Mazda MX-30 údajně ujede také jen 200 km.

Dacia věří, že její první elektromobil by mohl zaujmout například firmy podnikající v oblasti carsharingu. "Sériová verze se bude nabízet i těmto cílových skupinám, na něž se skupina Renault široce zaměřuje s největším autoparkem sdílených elektromobilů. Už nyní se sdílí 7800 modelů Zoe, Kangoo Z.E. a Twizy," dodává v tiskové zprávě.

 

Právě se děje

Další zprávy