Jan Matoušek
19. 6. 2019 6:02
Dacia opět upravila nabídku motorů ve svých modelech. Zatímco na začátku roku se pod kapotu Dusteru dostala 1.3 TCe, kterou využívají i modely Mercedesu, teď SUV přišlo o poslední nepřeplňovaný motor v nabídce. Čtyřválcovou šestnáctistovku nahradil přeplňovaný litrový tříválec. Změny nastaly i u dalších modelů značky - například MPV Lodgy také nabízí čtyřválec vyvinutý s německou pomocí.
Pohon všech kol
Zatímco Duster 1.6 SCe mohl mít pohon předních nebo všech kol, Duster 1.0 TCe je striktní předokolkou. To znamená, že pohon všech kol nabízí buď 1.3 TCe s 96 i 110 kW, nebo naftová 1.5 Blue dCi s 85 kW. A protože tyto motory jsou dostupné až od třetí výbavy Comfort, znamená to, že nejlevnější Duster s pohonem 4×4 a motorem 1.3 TCe/96 kW stojí nově 410 900 korun. V době 1.6 SCe přitom nejlevnější Duster 4×4 přišel, ve výbavě Essential, na 345 900 korun.
Na druhou stranu je nutné podotknout, že výbava Comfort je obsáhlejší než Essential. Má totiž rádio, manuální klimatizaci, tempomat, elektrická okna vpředu i vzadu, mlhovky nebo kožený volant. U verze Essential se za některé z těchto prvků připlácí (například klimatizace) a některé nejsou dostupné vůbec (například tempomat).
Pohon všech kol ve spojení s třináctistovkou TCe je v ceníku rovněž novinkou.