Jan Matoušek
19. 6. 2019 6:02
Dacia opět upravila nabídku motorů ve svých modelech. Zatímco na začátku roku se pod kapotu Dusteru dostala 1.3 TCe, kterou využívají i modely Mercedesu, teď SUV přišlo o poslední nepřeplňovaný motor v nabídce. Čtyřválcovou šestnáctistovku nahradil přeplňovaný litrový tříválec. Změny nastaly i u dalších modelů značky - například MPV Lodgy také nabízí čtyřválec vyvinutý s německou pomocí.
Jde to i levněji
Jakkoliv základní provedení zdražilo, ne všechny verze jsou na tom podobně. Řeč je o jednotce 1.3 TCe s výkonem 96 kW, kterou Renault vyvinul s Mercedesem. Ta oproti situaci v únoru zlevnila - ve výbavě Comfort o pět tisíc korun, ve výbavách Prestige a Techroad potom o dvě tisícovky.
Silnější verze stejného motoru se 110 kW je nově dostupná i ve stupni Comfort, v liniích Prestige a Techroad pak zdražila o tři tisícovky. Cena naftového motoru 1.5 Blue dCi s 85 kW vzrostla u linií Prestige a Techroad taktéž o tři tisíce korun, v linii Comfort zůstala cenovka stejná. Nezdražila ani slabší verze naftového čtyřválce se 70 kW, dostupná pouze pro výbavu Comfort.