Dá se ještě koupit ojeté auto do sta tisíc korun? Sedm tipů, s nimiž se nespálíte

Martin Frei Martin Frei
9. 2. 2022 6:04
Vlnobití na trhu ojetin udělalo starosti spoustě lidí. Nejde jen o samotný pohyb cen, ale i "vyluxování" skladových zásob, některých modelů je teď ke koupi málo. O to těžší je, když si mezi nimi chcete ještě vybírat podle spolehlivosti. Ve třídě do sta tisíc korun je namístě nejvíc opatrnosti a omezit výběr na největší jistotu. Takových aut jsme našli sedm.

Dávno pryč jsou doby, kdy se za sto tisíc korun dalo koupit rodinné auto schopné dalšího provozu. Polovinu tohoto kouzla pohltila inflace, polovinu složitější technika. Zatímco Volkswagen Passat z roku 1995 byl ze servisního hlediska žigulík s trochou primitivní elektroniky a ještě jako desetiletý pokračoval v oddané službě, dnes lze stejný trik zopakovat jen ve třídě malých a minivozů. I mezi nimi je však třeba vybírat. Kritéria dnešní skupiny jsou cena do sta tisíc korun, nájezd do 120 000 kilometrů a technika schopná jezdit dál bez drahých oprav.

Foto: Hyundai

Hyundai Getz a i20

Třída: malé auto
Výroba:
2003 až 2014
Motory: benzin 1.1, 1.3, 1.4 a 1.6, diesel 1.5 CRDi

Getz patřil k modelům, jimiž si Hyundai získal důvěru evropských zákazníků. Auto s malým půdorysem a vyšší střechou umožnilo vzpřímenější sezení a lepší využití místa v podélném směru. Navíc za příznivou cenu a v kvalitě, která ani po letech nešedne.
Benzinové motory vycházející ze starších licencí Mitsubishi jsou velmi odolné, jako překvapivě schopný se ukázal i naftový čtyřválec 1.5 CRDi (65 a 81 kW) uvedený v roce 2007 - pozor, nezaměňovat se starším, méně zdařilým tříválcem stejného jména (60 kW). V elektroinstalaci dodnes nezlobí nic než čidla nebo spínače imobilizéru, poměrně dobrá je i odolnost vůči rzi. Ta však kromě lemů blatníků napadá i anachronickou plechovou nádrž paliva, která nejde opravit a stojí 13 000 korun.
Stejná bolest zůstala i modernizaci z podzimu 2008, kdy vůz dostal novou tvář, hezčí interiér a přejmenoval se na i20. Pod kapotou se objevily nové motory, které sice díky rozvodovému řetězu vyžadují méně údržby, ale také jim častěji selhávají katalyzátory.

 

Právě se děje

Další zprávy