Dá se ještě koupit ojeté auto do sta tisíc korun? Sedm tipů, s nimiž se nespálíte

Martin Frei Martin Frei
9. 2. 2022 6:04
Vlnobití na trhu ojetin udělalo starosti spoustě lidí. Nejde jen o samotný pohyb cen, ale i "vyluxování" skladových zásob, některých modelů je teď ke koupi málo. O to těžší je, když si mezi nimi chcete ještě vybírat podle spolehlivosti. Ve třídě do sta tisíc korun je namístě nejvíc opatrnosti a omezit výběr na největší jistotu. Takových aut jsme našli sedm.

Dávno pryč jsou doby, kdy se za sto tisíc korun dalo koupit rodinné auto schopné dalšího provozu. Polovinu tohoto kouzla pohltila inflace, polovinu složitější technika. Zatímco Volkswagen Passat z roku 1995 byl ze servisního hlediska žigulík s trochou primitivní elektroniky a ještě jako desetiletý pokračoval v oddané službě, dnes lze stejný trik zopakovat jen ve třídě malých a minivozů. I mezi nimi je však třeba vybírat. Kritéria dnešní skupiny jsou cena do sta tisíc korun, nájezd do 120 000 kilometrů a technika schopná jezdit dál bez drahých oprav.

Foto: Aktuálně.cz

Dacia Sandero a Logan

Třída: malé auto
Výroba:
2005 až 2012
Motory: benzin 1.2. 1.4 a 1.6, diesel 1.5 dCi

Průkopnická sázka na nízké výrobní náklady přinesla Dacii úspěch, který nehasne ani v bazarech. První ročníky Loganu od roku 2005 bojovaly s korozí, což se zlepšilo s modernizací a uvedením hatchbacku Sandero v roce 2008. Taková auta koupíte už od šedesáti tisíc, s benzinovým motorem jsou přitom mechanicky téměř nezničitelná. Ovšem pod podmínkou poctivé údržby, která už tak levná není. Každých pět let (u staršího motoru 1.4i dokonce každých 50 000 kilometrů) je třeba měnit rozvodový řemen, což vyjde na dvanáct tisíc korun. Kdo to zanedbá, tomu řemen bez varování praskne a motor spáchá sebevraždu. A pište si, že u většiny bazarových vozů tato investice čeká právě na vás. Dieselovou patnáctistovku v této generaci trápily neduhy podstatně dražší, radši se jí vyhněte.
Tolik užitku za tak málo peněz nabízí Dacia na úkor pohodlí. Sedadla jsou malá a plochá a poloha za volantem natolik kompromisní, že vás po hodině jízdy mohou bolet záda i nohy. Ceně je úměrný také výkon světlometů a většina aut nemá klimatizaci.
V tom všem znamenala obrovské zlepšení druhá generace uvedená na jaře 2013. Ta si ovšem dosud drží ceny od sto tisíc korun výše.

 

Právě se děje

Další zprávy