Tomáš Starý
8. 4. 2019 6:02
Dnes najdeme jen málo automobilek, které by si držely draze vyvinutou techniku samy pro sebe. Když vynecháme výrobce exkluzivních aut, tak z těch běžných nás napadá snad jen Subaru se svými plochými motory. I ono ale třeba při vývoji okrajového sportovního modelu BRZ spolupracovalo s Toyotou. Podobný přístup aplikují i jiní výrobci. Nemusíme chodit daleko, vždyť česká automobilka Škoda ve velkém čerpá ze skladů koncernu Volkswagen, ať už jde o motory, převodovky, nebo celé podvozkové platformy. A protože současná generace Octavie je nejprodávanější nové auto a zároveň nejžádanější ojetina, pojďme si právě ji (a příbuzné modely koncernu VW) představit.
Liší se ceny servisu
Znáček na kapotě se také podepisuje na cenách servisu. Celkem logicky jsou nejvyšší tabulkové ceny u Audi, ačkoli například mezi Seatem Leon a Audi A3 není zas takový technický rozdíl. Příklad? Za servisní prohlídku s výměnou oleje Seatu Leon 1.2 TSI zaplatíte 3186 Kč. U Audi za model A3 se stejným motorem zaplatíte 4984 Kč. Příplatek za prémiový znáček je tak skoro 1800 korun. Neoficiální servisy s tím ale už umí pracovat a většinou se dočkáte podobných rozpočtů, pokud jde o shodné díly a práce. A také můžete u různých servisních partnerů jednotlivých značek narazit na výhodné nabídky například pro majitele starších vozů, takže zcela zobecnit se servisní problematika nedá.