Tomáš Starý
8. 4. 2019 6:02
Dnes najdeme jen málo automobilek, které by si držely draze vyvinutou techniku samy pro sebe. Když vynecháme výrobce exkluzivních aut, tak z těch běžných nás napadá snad jen Subaru se svými plochými motory. I ono ale třeba při vývoji okrajového sportovního modelu BRZ spolupracovalo s Toyotou. Podobný přístup aplikují i jiní výrobci. Nemusíme chodit daleko, vždyť česká automobilka Škoda ve velkém čerpá ze skladů koncernu Volkswagen, ať už jde o motory, převodovky, nebo celé podvozkové platformy. A protože současná generace Octavie je nejprodávanější nové auto a zároveň nejžádanější ojetina, pojďme si právě ji (a příbuzné modely koncernu VW) představit.
Tak který vybrat?
Při výběru stejně nakonec půjde o to, jaké máte o autě představy. Pokud chcete prémiový znáček, nebudeme vám Audi A3 nebo nějaké vrcholné verze Golfu vymlouvat. Ve skutečnosti jsou to spolehlivá, kvalitní a z hlediska provozních a servisních nákladů vlastně dostupná auta. Kdo ale chce prostě jen prostorné a spolehlivé auto, ten s levnější Octavií nebo Seatem Leon udělá lépe.
Ze servisního hlediska je na tom zcela obyčejná Octavia asi nejlépe. Dostupnost dílů a servisu z ní v našich podmínkách dělá jednoznačnou volbu. Ale nezatracovali bychom ani Seat Leon, který je podobně jednoduchý a servisně nenáročný, aniž by nějak utrpěla spolehlivost. Octavii oceníte zejména v případě, že chcete maximum vnitřního prostoru a gigantický kufr.