Tomáš Starý
8. 4. 2019 6:02
Dnes najdeme jen málo automobilek, které by si držely draze vyvinutou techniku samy pro sebe. Když vynecháme výrobce exkluzivních aut, tak z těch běžných nás napadá snad jen Subaru se svými plochými motory. I ono ale třeba při vývoji okrajového sportovního modelu BRZ spolupracovalo s Toyotou. Podobný přístup aplikují i jiní výrobci. Nemusíme chodit daleko, vždyť česká automobilka Škoda ve velkém čerpá ze skladů koncernu Volkswagen, ať už jde o motory, převodovky, nebo celé podvozkové platformy. A protože současná generace Octavie je nejprodávanější nové auto a zároveň nejžádanější ojetina, pojďme si právě ji (a příbuzné modely koncernu VW) představit.
Lišit se mohou i ceny dílů
Nicméně pozor na výbavu. Některé verze Golfů a A3 mají třeba adaptivní podvozek (typicky se jedná o ty sportovní, jako je Golf R na obrázku) a výměna takových tlumičů není nic levného. V případě Škody a Seatu se taková výbava týká jen vrcholných sportovních verzí. Nicméně originální díl v krabici Audi bude vždycky dražší než stejný díl, který má na krabici napsáno Škoda. Neptejte se nás proč. Především to ale zaplatíte na práci. Šikovný servisák, který se vyzná, ale bude vědět, které díly na "levnou" škodovku pasují na hodnotnější Golf nebo A3.