Čtenáři Aktuálně.cz cvičně volili Auto roku. Je to...

Radek Pecák Radek Pecák
16. 10. 2010 15:05
Výrobek německé automobilky BMW, manažerský vůz řady 5, získal ve finálovém kole nejvíce hlasů
Foto: BMW

Kdyby mohli o tom, která z novinek letošního roku na automobilovém trhu v ČR získá titul Auto roku, rozhodnout čtenáři deníku Aktuálně.cz, už by už nyní v českém zastoupení mnichovské značky BMW otevírali láhve se sektem. Ve finálovém kole totiž z desítky postupujících kandidátů vybrali novou generaci jejich manažerského sedanu BMW 5.

Jenže byla to pouze hra, takže ani dovozci jiných značek nemusí zatím ztrácet naději.

Jisté je jen to, že nevyhraje domácí Škoda, Protože její letošní novinky, jako je například Fabia RS či jednotlivé modely řady Greenline nesplnily podmínky, které si organizátoři dali pro přihlášení vozu do ankety - to jest, že se karosérie či mechanické ústrojí vozu musí natolik odlišovat, že byl podstatně změněn charakter vozu.

Citroën DS3 poskočil vzhůru

Finálové hlasování ukázalo některá překvapení. Například hned na druhém místě skončil Citroën DS3, který přeskočil dokonce i vítěze své kategorie malých vozů Audi A1. Do finále se navíc dostal až jako auto s devátým nejvyšším počtem hlasů udělených jednotlivým kandidátům.

Z výsledků je zřejmé, že hlasující čtenáři nestraní nějak výrazně žádné z kategorií aut. Proto se v první pětce umístili příslušníci čtyř z pěti nominovaných kategorií. Vypadl z ní jen zástupce skupiny terénních a užitkových vozů Volkswagen Touareg. Skončil ale hned šestý. Naopak dvě místa v první pětce mají zástupci malých vozů  - kromě zmiňovaného Citroënu DS3 také Audi A1.

Porota zvolí i nejlepší hybrid

Odborná porota, kterou tvoří 38 motoristických novinářů, pedagogů z vysokých technických škol, ministerstva dopravy a zkušeben volí (stejně si to mohli v minulých dnech vyzkoušet i čtenáři Aktuálně.cz) i vítěze dílčích šesti kategorií. Tou první jsou vozy spadající do segmentů malých vozů a vozů nižší střední třídy. Druhou tvoří sportovně užitkové a terénní vozy, třetí pak velkoprostorové. Čtvrtou kategorií jsou vozy střední a luxusní třídy, pátou pak sportovní auta a kabriolety. Poslední dílčí kategorií jsou letos vozidla s hybridním pohonem. 

Porotci by měli posuzovat především funkční řešení jenotlivých vozů, jejich technickou, technologickou a ekologickou úrověň, bezpečnost, jízdní výkony i komfort. Jedním z kritérií i poměr ceny a užitné hodnoty daného vozu.

Pokud se chcete zúčastnit skutečné ankety o Auto roku 2011 v ČR, můžete buď vyplnit jeden z kupónů, které budou otištěny v papírových médiích, nebo můžete hlasovat na stránkách ankety autoroku.cz

 

Právě se děje

Další zprávy