Martin Přibyl
13. 12. 2021 6:01
Druhý rok pandemie znamená pokračování změny v dopravním chování. Intenzita dopravy a zpoždění v zácpách se ve velkých městech nadále nevrací na úroveň doby před pandemií koronaviru. V těch malých to ale často bývá opačně. Uvádí to analýza americké společnosti Inrix, která se zabývá dopravními daty.
Druhým nejucpanějším městem v Česku není Brno
V Česku se dá sledovat podobný příběh jako v Británii, menší města zaznamenávají větší dopravní komplikace než před covidem. Nejucpanějším městem je však podle Inrixu nadále Praha, doprava je v metropoli ale stále o pětinu nižší než v roce 2019. Druhým nejucpanějším městem v Česku podle Inrixu není překvapivě Brno, ale Hradec Králové, třetí jsou pak Pardubice. Z krajských měst ve statistice bohužel chybí Plzeň, Jihlava a Zlín.
Celosvětové pořadí 2021 (2020) |
Město |
Ztracený čas |
Změna oproti období před covidem |
82 (47) |
Praha |
51 h |
- 20 % |
130 (360) |
Hradec Králové |
53 h |
+ 43 % |
146 (271) |
Pardubice |
51 h |
+ 64 % |
246 (133) |
Brno |
36 h |
- |
280 (160) |
České Budějovice |
38 h |
- 10 % |
363 (423) |
Olomouc |
31 h |
+ 31 % |
476 (545) |
Ústí nad Labem |
24 h |
+ 35 % |
589 (370) |
Ostrava |
17 h |
+ 12 % |
696 (585) |
Karlovy Vary |
16 h |
+ 12 % |
732 (841) |
Liberec |
13 h |
+ 62 % |