Martin Přibyl
13. 12. 2021 6:01
Druhý rok pandemie znamená pokračování změny v dopravním chování. Intenzita dopravy a zpoždění v zácpách se ve velkých městech nadále nevrací na úroveň doby před pandemií koronaviru. V těch malých to ale často bývá opačně. Uvádí to analýza americké společnosti Inrix, která se zabývá dopravními daty.
Ve střední Evropě je nejhorší Budapešť
Praha pak zdaleka není dopravně nejzatíženější středoevropskou metropolí. Toto místo patří maďarské Budapešti, která obsadila celosvětově dokonce patnácté místo. Doprava je tam ostatně již na stejné úrovni jako v roce 2019.
Celosvětové pořadí 2021 (2020) |
Město |
Ztracený čas |
Změna oproti období před covidem |
15 (30) |
Budapešť |
92 h |
0 % |
35 (41) |
Berlín |
65 h |
- 1 % |
44 (40) |
Varšava |
62 h |
- 12 % |
74 (79) |
Bratislava |
58 h |
- 40 % |
82 (47) |
Praha |
51 h |
- 20 % |
151 (119) |
Vídeň |
40 h |
- 3 % |