Britové měřili spotřebu elektroaut v létě a v zimě. Komu stoupla o čtyřicet procent?

Martin Frei Martin Frei
23. 12. 2022 6:06
Redaktoři magazínu What Car shromáždili na závodním okruhu devět elektromobilů a v přesně definovaném jízdním cyklu změřili spotřebu. Poprvé v červenci, podruhé v prosinci. Jde o nejpřehlednější srovnání za letošní rok, a přestože ostrovní zima je mírnější než naše, výsledky stojí za pozornost. Vliv počasí na spotřebu se mezi jednotlivými modely překvapivě liší.
Foto: Porsche

Porsche Taycan

Specifikace: 4S Performance Plus
Využitelná kapacita baterie: 83,7 kWh
Spotřeba podle cyklu WLTP: 18,1 kWh/100 km
Spotřeba v letním testu: 18,6 kWh/100 km
Spotřeba v zimním testu: 22,3 kWh/100 km
Rozdíl mezi oběma testy: 20 %
Zimní spotřeba proti cyklu WLTP: 23 %

Porsche nikdy nebylo o úsporách. V létě vyšla redaktorům What Car spotřeba jen o tři procenta přesahující oficiální údaj, celková hodnota je však vysoká a odpovídá hlavně drtivé dynamice vozu. V zimě odběr stoupne o dvacet procent, navzdory přítomnosti tepelného čerpadla. Stejně jako u Fordu zde mohla sehrát roli krátká vzdálenost ujetá v testu a velká baterie, která se musí rychle ohřát. Velkou baterii však má i Tesla a chová se úsporněji.

 

Právě se děje

Další zprávy