Martin Frei
23. 12. 2022 6:06
Redaktoři magazínu What Car shromáždili na závodním okruhu devět elektromobilů a v přesně definovaném jízdním cyklu změřili spotřebu. Poprvé v červenci, podruhé v prosinci. Jde o nejpřehlednější srovnání za letošní rok, a přestože ostrovní zima je mírnější než naše, výsledky stojí za pozornost. Vliv počasí na spotřebu se mezi jednotlivými modely překvapivě liší.
Ford Mustang Mach-E
Specifikace: Prodloužený dojezd, zadních pohon
Využitelná kapacita baterie: 88 kWh
Spotřeba podle cyklu WLTP: 17,3 kWh/100 km
Spotřeba v letním testu: 18,4 kWh/100 km
Spotřeba v zimním testu: 22,3 kWh/100 km
Rozdíl mezi oběma testy: 21 %
Zimní spotřeba proti cyklu WLTP: 29 %
Výrazné překročení udávané hodnoty nepřekvapuje, elektrický Ford je laděný sportovně a jeho pohon má větší ztráty. Jednadvacetiprocentní rozdíl mezi letním a zimním testem už je větší oříšek, zejména když je vůz vybavený tepelným čerpadlem. Také má však největší baterii, kterou musí rychle ohřát, což stojí hodně energie. Roli tedy hraje relativně krátká vzdálenost ujetá v testu, při delší cestě by spotřeba patrně klesla.