BMW vysvětluje: Víte to co je EfficientDynamics?

Radek Pecák Radek Pecák
18. 5. 2011 3:13
Průměrná spotřeba u evropských modelů BMW klesla za 13 let o 27 procent
Foto: Aktuálně.cz

Někdy už z těch pojmů v automobilové branži jde i poměrně zasvěcenému člověku hlava kolem. BMW se nyní rozhodlo vysvětlit, co vlastně míní pod pojmem EfficientDynamics, který často využívá v reklamě.

"V podstatě jde o o mnoho opatření, v jejichž důsledku mají naše vozy lepší výkonové parametry a současně nižší spotřebu paliva," vysvětluje mluvčí tuzemského zastoupení BMW Veronika Jakubcová.

Podle ní jde o kontinuální vývoj, koneckonců již od roku 1916, kdy BMW vzniklo, se konstruktéři snažili vylepšovat parametry svých leteckých motorů.

V posledních letech ve snaze o snižování spotřeby a tudíž emisí CO2 se na tuto problematiku klade ještě větší důraz a výsledky se dostavily.

Za třináct let klesla spotřeba u BMW o čtvrtinu

"Průměrná spotřeba v Evropě prodávaných modelů BMW klesla mezi roky 1995 a 2008 o celých 27 procent," informuje Jakubcová. Přitom výkony se nesnížily, právě naopak.

Soubor připravovaných technologií BMW EfficientDynamics lze rozdělit podle času:.

V krátko a střednědobém horizontu je hlavním cílem snižování spotřeby paliva automobilů poháněných spalovacími motory, stejně tak jako hybridními soustavami. Vudou se tedy dále vyvíjet účinnější pohonné jednotky, pracuje se na optimalizování aerodynamiky, snižování hmotnosti používáním pokrokových materiálů a také inteligentní řízení toků energie uvnitř automobilu.

Součástí tohoto plánu jsou též hybridní automobily, které BMW již od roku 2009 nabízí ve dvou modelech (BMW ActiveHybrid 7 a BMW ActiveHybrid X6).

BMWi budou elektromobily do města

V dlouhodobém horizontu se přístup BMW EfficientDynamics soustředí především na automobily s čistě elektrickým pohonem a na automobily poháněné vodíkem. 

Přednosti a nevýhody vodíkového pohonu, kde se toto palivo používá ve spalovacím motoru, si již bavorský výrobce ověřil ve vývojových modelech BMW Hydrogen 7.

Také s elektromobily již má firma první zkušenosti. V rámci testovacího provozu totiž už vyrobilo například 600 kusů elektrického MINI E, které jezdily po celém světě. Testovací program elektromobility pokračuje i v roce 2011, kdy se představilo BMW ActiveE - elektromobil postavený na základě BMW řady 1 Coupé.

Součástí strategie BMW EfficientDynamics je kromě jiného také nová značka v rámci BMW - BMW i,. Ta by měla produkovat vozidla pro individuální mobilitu ve světových velkoměstech. První automobil - BMW i3 - se představí s čistě elektrickým pohonem již v roce 2013.

 

Právě se děje

Další zprávy