Už na první pohled dává najevo svou majestátnost. Zatímco předchozí generace se prodávala ve dvou délkách, novinka bude jen v jedné, ale podstatně delší. BMW řady 7 měří 5,4 metru, a je tedy dokonce o kousek delší než minulá prodloužená "sedmička".
Představení vozu (více jsme o něm psali zde) a oficiální fotografie ihned spustily vášnivé debaty na internetu. Obří ledviny, jež mohou také svítit, spolu s rozdělenými světlomety s úzkými pásy denního svícení fanouškovskou základnu polarizují. Naživo auto ale působí velmi osobitě a o jeho majiteli bude do světa něco vypovídat. A bude to jiná image, než jakou mají lidé vozící se v Mercedesu-Benz třídy S.
Největší bavorák láká na moderní funkce a výbavu. Přední světlomety mohou mít krystalické prvky od firmy Swarowski a v seznamu příplatků je také dvoubarevné provedení. Dveře se po stisku tlačítka samy automaticky otevřou. Když se k vozu blížíte, mohou se dveře otevřít zcela samy pomocí spárované aplikace v mobilu, musí však být pouze značky Apple.
Pojetím interiéru se nová generace vrcholného BMW přiblížila vozům ze stáje Rolls-Royce. Sedadla vystavovaného kousku jsou z kašmíru. Neskutečně příjemná na dotyk a především měkká jako gauč. Koberečky sice nemají tak hluboký vlas jako auta z Goodwoodu, ale velmi se jim přibližují.
Interiér je skutečně dechberoucí, výběrem materiálů i celým zpracováním do posledního detailu. Posádka si může dveře otevřít i zavřít stiskem tlačítka, tak jako modely Rolls-Royce nebo v Mercedesu EQS. Spolujezdec si nastavuje větrání dotykovou lištou a výdechy ventilace nejsou vidět. Standardně má vůz audio s dvaceti reproduktory, za příplatek jich dostane čtyřicet, tedy nejvíc ze všech aut na trhu.
Posádka vzadu má u madla dveří k dispozici malé displeje, pomocí kterých se ovládají různé funkce, klimatizace, audio a také "domácí kino". Nad zadními sedadly je zabudovaná obří 31,3palcová obrazovka Theatre Screen se službou Amazon TV a systém má být schopný pouštět filmy v kvalitě 8K. Jenže bohužel, ačkoli všichni novináři po usednutí dozadu byli lační systém vyzkoušet, obrazovku nešlo spustit. Jak to tedy vypadá, budeme si muset počkat až na sériová auta, ta mají mimochodem dorazit na český trh v prosinci.
Prozkoumali jsme také kufr, který je skutečně obří, nabízí objem až 500 litrů a pod podlahou je velmi hluboká schránka. Pod přední kapotou ale neuvidíte nic jiného než plastový kryt elektrického pohonu, překvapivě tu tedy není žádný "frunk", tedy malý kufr třeba na kabely.
První verze řady 7 se totiž nabízí vůbec poprvé jako elektromobil, model i7xDrive60 nabídne výkonem 400 kW, dá se pořídit za 3 552 000 korun a má ujet na nabití až 625 kilometrů. Později ale na trh dorazí také plug-in hybridy a jeden dieselový šestiválec, pro zájemce o elektrické pohony bude k dispozici ještě silnější varianta do zásuvky. Další pohonné jednotky se ale podle vyjádření zástupců BMW v Evropě nabízet nebudou.