Čínský výrobce elektromobilů Zeekr tvrdí, že jeho nová baterie pro elektromobily se nabíjí rychleji než baterie všech jeho konkurentů, včetně těch od firem Tesla a BYD. Jeho vylepšenou baterii lze pomocí mimořádně rychlých nabíjecích stanic v síti, kterou Zeekr vlastní, nabít z deseti na 80 procent kapacity za deset a půl minuty, uvedla v tiskové zprávě.
Pro srovnání - Tesla uvádí, že 15 minut nabíjení umožňuje jejímu vozu Model 3 ujet 282 kilometrů, což je necelá polovina plného dojezdu tohoto auta.
Jako první dostane tuto novou baterii prémiový sedan 007 modelového roku 2025, který jde podle automobilky do prodeje už příští týden. Baterie podle firmy funguje dobře i v chladném počasí, i když v takovém prostředí se nabije pomaleji, při teplotě minus deset stupňů se údajně dobije z deseti na 80 procent kapacity za necelou půlhodinu.
Automobilka zatím nezveřejnila detailnější informace kromě toho, že baterie využívá lithium-železofosfátovou technologii. "Díky optimalizovaným materiálům a vylepšené technologii je rychlost vyšší než u stávajících nikl-kobalt-manganových baterií, což představuje nový úspěch interního týmu výzkumu a vývoje elektrických pohonných jednotek Zeekr," chlubí se firma. Jakým výkonem se automobil nabíjel, ale rovněž v tiskové zprávě chybí.
Zakladatel a výkonný ředitel konzultační společnosti Sino Auto Insights Tchu Le řekl pro stanici BBC, že technologie nabíjení Tesly už nějakou dobu nepatří mezi špičkové. "Tato odvážná tvrzení Zeekru jsou věrohodná, ale důležitější je, že i kdyby to nebyla nejrychleji se nabíjející baterie pro elektromobily, tak být jednou z nejrychlejších je pro ně stále docela velký skok," dodal.
Mateřskou firmou Zeekru je společnost Geely, která vlastní několik značek, včetně britské značky luxusních vozů Lotus a švédské automobilky Volvo.
V květnu se s akciemi firmy Zeekr začalo obchodovat na burze v New Yorku. Byl to první velký vstup čínské společnosti na americký trh od roku 2021. Akcie podniku se nyní obchodují 27 procent pod cenou stanovenou při primární nabídce. Vstup se uskutečnil jen několik dní předtím, než vláda amerického prezidenta Joea Bidena oznámila výrazné zvýšení cel na elektromobily, solární panely, ocel a další zboží vyrobené v Číně a dovážené na americký trh.
Mohlo by vás zajímat: S Mercedesem-Benz Třídy G v terénu. Elektrické géčko ohromí