Vladislav Jasan
2. 4. 2019 6:03
Někteří nedají na značkové servisy dopustit, jiní se jim smějí, že jezdí s autem ke garážmistrovi a ušetří. Oba tábory mohou mít pravdu. Záleží na prioritách, využití vozu i jeho typu či konkrétní závadě. Podívejte se do přehledu, kdy je nejlepší vyrazit do značkového a kdy do neznačkového servisu.
V čem je lepší nezávislý servis?
Běžný nezávislý servis může nasadit nižší ceny práce (může se pohybovat i okolo tří set korun za hodinu), nabídnout široký sortiment různých cenových a kvalitativních úrovní dílů i třeba díly z vrakoviště.
Úkony běžné údržby na již novotou ne zcela vonícím vozu zvládne samozřejmě i mechanik, který není školen na konkrétní modely a jejich technologie. Problém ale může nastat ve chvíli, kdy má řešit třeba závadu na elektronice nebo nějaké nevysvětlitelné či třeba jen občasné chování vozu. Nezřídka se stává, že mechanici pak jezdí na diagnostiku do autorizovaného servisu. Zákazník tak zaplatí jak taxu "ve značce", tak čas mechanika a pak teprve nastává oprava (beztak často z originálních dílů).