Volvo vydalo ve středu 29. dubna prohlášení, že se uchyluje k efektivním opatřením, která sníží firmě náklady. Začne propouštět část svých zaměstnanců.
Volvo zaměstnává ve Švédsku zhruba 24 tisíc pracovníků a navíc ještě zhruba 2000 konzultantů. Firma se podle agentury Reuters, která zprávu přinesla jako první, rozhodla propustit zhruba 1300 lidí v administrativním sektoru a vyhodnotit, které poradenské služby už nebude nadále využívat. Šetření na zaměstnancích podle vyjádření společnosti nemá mít vliv na výrobní procesy, v nadcházejících jednáních s odbory se má dobrat k přesnějšímu počtu pracovních míst, která čeká zrušení.
Oborový web Automotive News Europe upřesňuje, že výpověď mají dostat také zaměstnanci v testovacím centru a ve vývojovém, kde se specializují na vývoj spalovacích motorů.
Generální ředitel automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Reuters uvedl, že krize v souvislosti s pandemií nového typu koronaviru jen urychlila zefektivnění procesů ve firmě a nutnost ji transformovat a lépe organizovat. Společnost se chce více napřímit směrem k on-line prodeji a elektrifikaci.
"Abychom se z aktuální krize způsobené pandemií nemoci covid-19 dostali co nejrychleji a nejlépe, musíme k tomuto kroku přistoupit," řekl Samuelsson. "Nadále pro nás zůstává prioritou nabídnout zákazníkům ty nejlepší produkty, tedy ta správná auta. I proto pokračujeme ve vývoji elektromobility. A také věřím, že se lidé po odeznění krize naučí v masovějším měřítku kupovat automobily po internetu," dodal pro Reuters Samuelsson.
Automotive News Europe s odkazem na vyjádření generálního ředitele Volva dodává, že bez nutnosti propouštět by se firma nemohla tak rychle vypořádat s krizí a především nastartovat změny ve své struktuře. "A navíc nemůžeme očekávat, že se zákazníci vrátí a budou požadovat přesně stejné produkty jako před krizí," řekl pro zmíněný web generální ředitel Volva Hakan Samuelsson.
Společnost Volvo je z tradičních automobilových značek v plánech elektrifikace jednou z nejambicióznějších, cílem firmy je do roku 2025 zvýšit své prodeje elektrických či elektrifikovaných modelů až na polovinu své produkce.
Volvo má ve Švédsku závod v Torslandě, kvůli pandemii musel přerušit téměř na měsíc výrobu. Opětovně se začalo vyrábět koncem minulého týdne.