Ještě nedávno se prodávala jako nová a dnes už jsou z prvních vyrobených kusů veterány. Škoda Felicia se poprvé ukázala v říjnu 1994 na Karlově mostě a byla to velká sláva. První vůz vyvinutý kompletně pod taktovkou Volkswagenu byl sice jen výrazně přepracovaným Favoritem, přinesl ale řadu prvků autům s okřídleným šípem do té doby zapovězeným: ABS, čelní airbagy nebo později naftový motor. Pod kapotou se míchaly jednotky původem z Mladé Boleslavi a Wolfsburgu. Třicet let má letos jen hatchback, kombi si bude muset počkat do příštího roku. Felicia je pak pořád poměrně levnou cestou k autu s veteránskou značkou, začíná na pár desítkách tisíc, ovšem většinou s vysokým nájezdem nebo korozí napříč karoserií. Především české bazary už při výkupu zachovalého vozu s nízkým nájezdem umí ale cenově výrazně přitvrdit. | Foto: Škoda Auto