Adam Váchal,
Eva Srpová
Aktualizováno 9. 6. 2018 19:28
Auta budou chytřejší než my. Evropská komise chce, aby v základní výbavě vozidel nechyběly systémy autonomního řízení nebo funkce, které převezmou větší zodpovědnost. Pokud například senzor detekuje, že řidič pil alkohol, nepovolí mu se rozjet. Všechna tato nařízení mají za cíl snížit počet smrtelných nehod na evropských silnicích.
Pokročilý systém nouzového brzdění
Systémy nouzového brzdění má už v základní nebo příplatkové výbavě většina dražších aut na současném trhu. Systém nejprve akusticky a světelnými signály varuje, že se řidič nebezpečně blíží překážce, kterou může být prakticky cokoli. Nejen zeď nebo auto, ale i chodec nebo například cyklista či zvíře.
Systémy obvykle fungují do rychlosti 50 km/h, jsou tedy prospěšné především ve městech.
Evropská komise chce, aby v blízké budoucnosti měly tento systém všechny modely na trhu.