Auta, která nepřežila socialismus. Dojela na to, že nemohla konkurovat západním vozům

Lukáš Vaverka
4. 12. 2018 6:28
Doba plánovaného hospodářství automobilovému průmyslu příliš nepřála. Přesto se ve východním bloku pracovalo do poslední chvíle na nových, modernějších autech.

Z bývalých východních automobilových značek se dnešních dnů dožily tři: Dacia, Lada a Škoda. Šanci ale měly i další, jejich rozjeté projekty však musely čelit nečekanému otevření hranic, které přivedlo modernější konkurenci. Co automobilky z východního bloku na sklonku éry socialismu chystaly a jak se jim v následujících letech dařilo? Přinášíme přehled zajímavých příběhů a leckdy dlouhých sérií nástupnických modelů.

Foto: GAZ

Volha 31105

Poslední variace na techniku Volhy se představila v roce 2004. Zlepšila se kvalita, změnila palubní deska a především design přídě, která získala barokní tvary. Poslední kusy byly vyrobeny v roce 2009. Poté se ještě krátce v malých sériích vyráběl pod názvem Siber upravený Chrysler Sebring, a tím se působení značky GAZ na poli osobních aut uzavřelo.

 

Právě se děje

Další zprávy