Jan Matoušek
25. 1. 2021 6:02
Automobilky každoročně dohromady vyhlásí desítky až stovky svolávacích akcí. Při nich musí majitelé novějších i starších aut do servisu kvůli závadě, která ovlivňuje jejich bezpečnost. Kdo z výrobců svolával loni nejčastěji své zákazníky do servisů, zjistíte v následujícím přehledu, který využívá data z evropského systému Rapex. Pořadí pak zpracoval specializovaný web Svolávačky.cz.
7. Citroën a DS - 18 svolávacích akcí
Hned osmnáct svolávacích akcí pro třináct modelů loni musel zorganizovat Citroën včetně luxusní divize DS. Devět svolávacích akcí se týkalo dodávky Jumpy a její osobní verze SpaceTourer. Ve čtyřech "svolávačkách" figurovaly modely C3, Berlingo a DS 7 Crossback. Dále musely do servisů i C3 Picasso, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5 Aircross, DS3 a DS4.
Největší problémy zaznamenaly Citroën a Peugeot u některých modelů z let 2013 až 2017 s přeplňovaným tříválcem o objemu 1,2 litru. Přes 530 tisíc jich muselo se servisu kvůli možnému opotřebení ozubeného řemene a v důsledku toho poškození vakuového čerpadla a posilovače brzd, píše web Svolávačky.cz.