Auta, která Češi nechtějí. Mezi prodejní propadáky se loni zařadily i nedávné stálice

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 1. 2023 6:02
Ačkoliv prodeje nových osobních aut v Česku loni klesly, několik modelů si meziročně polepšilo. Například Škoda Superb, Dacia Duster nebo Toyota RAV4. Následující galerie se pak ale zaměřila na opačný fenomén, a sice automobily, které si loni prodejně nejvíce pohoršily. Zdaleka přitom nejde jen o okrajové modely.

V galerii najdete modely, které si procentuálně meziročně nejvíce prodejně pohoršily (nemusí to nutně znamenat, že zákazníci o vozy nemají zájem, ale z různých důvodů - například kvůli nutnému omezení výroby - se jejich prodeje propadly).

Podmínkou bylo, aby se jich loni nebo v roce 2021 prodalo alespoň sto kusů. Vyřazeny byly modely, které se během roku přestaly na českém trhu prodávat a nedostaly nástupce, což je případ třeba Mazdy CX-3, Fordu Mondeo nebo kolínských mini Peugeotu 108 a Citroënu C1. Všechna data vycházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Přehled nejprodávanějších nových aut v Česku najdete pod tímto odkazem.

Citroën Jumpy/Peugeot Expert: -92/90 %

Přehled modelů s největším procentuálním úbytkem prodejů začíná u dvojice osobních verzí dodávek: Citroënu Jumpy a Peugeotu Expert. Oba modely loni přešly na plně elektrický pohon, který přirozeně zvedl cenu a vzhledem k relativně nízkému dojezdu také snížil reálnou využitelnost obou modelů. SDA tak nejspíše i z tohoto důvodu eviduje u obou modelů více než devadesátiprocentní propad prodejů. Citroën Jumpy si pohoršil z 204 na 16 prodaných kusů (úbytek o 92,16 procenta), Peugeot Expert si pohoršil z 261 na 25 kusů (propad o 90,42 procenta).

 

Právě se děje

Další zprávy