Auta, která Češi nechtějí. I kdysi oblíbené modely spadly až na samé dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 7. 2024 6:02
Prodeje nových osobních aut v Česku v první polovině roku mírně stouply, spolu s tím se dařilo i celé řadě modelů. Namátkou Škoda Kodiaq, MG ZS nebo Volvo XC90. Existuje ale samozřejmě i opačná strana barikády, seznam modelů, jejichž prodeje meziročně klesly minimálně o polovinu. Podívejte se na 15 největších "propadáků" prvních šesti měsíců podle SDA.

Na začátek je potřeba jasně vytyčit, že započítávány jsou jen modely, kterých se loni za prvních šest měsíců nebo letos za stejnou dobu prodalo alespoň sto kusů. Zároveň jsou rovnou vyřazena auta, která se v mezidobí přestala v Česku prodávat kvůli konci výroby bez nástupce - to je případ Kie Rio nebo Fordu Fiesta a S-Max. Třeba Subaru XV se zase proměnilo na Crosstrek, proto ani ono v přehledu nefiguruje.

Neplatí to pro generační výměny, což ale blíže rozepisujeme v textu k jednotlivým modelům. Zároveň jde o čisté přenesení čísel Svazu dovozců automobilů; že se některý model propadl, nutně nemusí znamenat, že by jej zákazníci přestali mít rádi, ale zkrátka se mohly objevit problémy s dodávkami anebo již zmíněné střídání generací. Čísla ale hovoří jasně, proto se takový model v přehledu objevit musí.

Foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe: -89 %

Velké korejské SUV si meziročně pohoršilo o 89,31 procenta a z 393 spadlo na 42 prodaných kusů. Propad Hyundai Santa Fe má ale poměrně jednoduché vysvětlení, automobilka totiž teprve před několika týdny přišla s ceníkem nové generace (fyzicky se první auta k zákazníkům dostávají zhruba nyní), do té doby se ze skladů doprodával předchozí model. Až tedy naplno začnou prodeje novinky, lze očekávat i jistý restart ve statistikách, jakkoliv pár zákazníků jistě kvůli absenci naftového motoru zamíří jinam.

 

Právě se děje

Další zprávy