Auta, která Češi nechtějí. I kdysi oblíbené modely spadly až na samé dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 7. 2024 6:02
Prodeje nových osobních aut v Česku v první polovině roku mírně stouply, spolu s tím se dařilo i celé řadě modelů. Namátkou Škoda Kodiaq, MG ZS nebo Volvo XC90. Existuje ale samozřejmě i opačná strana barikády, seznam modelů, jejichž prodeje meziročně klesly minimálně o polovinu. Podívejte se na 15 největších "propadáků" prvních šesti měsíců podle SDA.

Na začátek je potřeba jasně vytyčit, že započítávány jsou jen modely, kterých se loni za prvních šest měsíců nebo letos za stejnou dobu prodalo alespoň sto kusů. Zároveň jsou rovnou vyřazena auta, která se v mezidobí přestala v Česku prodávat kvůli konci výroby bez nástupce - to je případ Kie Rio nebo Fordu Fiesta a S-Max. Třeba Subaru XV se zase proměnilo na Crosstrek, proto ani ono v přehledu nefiguruje.

Neplatí to pro generační výměny, což ale blíže rozepisujeme v textu k jednotlivým modelům. Zároveň jde o čisté přenesení čísel Svazu dovozců automobilů; že se některý model propadl, nutně nemusí znamenat, že by jej zákazníci přestali mít rádi, ale zkrátka se mohly objevit problémy s dodávkami anebo již zmíněné střídání generací. Čísla ale hovoří jasně, proto se takový model v přehledu objevit musí.

Foto: Ford

Ford Transit Custom: -97 %

Ačkoliv existuje čistě osobní varianta Tourneo Custom (ta si také připsala pokles o skoro 30 procent), nachází se ve statistikách samostatně také osobní verze Transitu Custom, tedy druhé největší dodávky z portfolia Fordu. Ta se teprve postupně dostává na trh v nové generaci, a to se výrazně podepsalo na prodejích, které meziročně prakticky zanikly. Pouhých pět prodaných kusů místo 150 loni a pokles o 96,67 procenta.

Možné vysvětlení je ale třeba hledat i přímo u SDA, protože ve statistikách prodejů lehkých užitkových vozů se naopak Transitu Custom daří, zapsal 440 prodaných kusů. Možná se tedy i ty "osobní" verze schovaly tam.

 

Právě se děje

Další zprávy