Na konci 90. let rozvířilo Audi vody prémiové části vyšší střední třídy svým modelem Allroad. Luxusní kombi se silnými motory, vzduchový podvozek s proměnnou světlou výškou a pohon všech kol quattro - to byla kombinace, na kterou neuměl Mercedes-Benz ani BMW adekvátně odpovědět. Za uplynulou dekádu vzniklo 140 tisíc velkých Allroadů ve dvou generacích. Nyní je čas na třetí vydání.
Výjimečnost a prostor
Velkou chromovanou masku dostavá Audi A6 Allroad jako jediný model značky Audi, píše německý Auto-news.de ve své recenzi. Od obyčejných kombi A6 Avant se Allroad zvenku odlišuje ochrannými prvky na obou náraznících, ale taky rozšířenými prahy a lemy blatníků.
Uvnitř je odlišností méně, převažuje atmosféra luxusu, charakteristická pro interiéry Audi posledních let. Bezmála pětimetrové kombi nabízí dost místa pro posádku i zavazadla, i když zrovna zavazadelník (560 l až 1680 l) má prakticky identické hodnoty jako konkurenční BMW 5 Touring, a je výrazně menší než ten u kombi Mercedes-Benz E. Oba konkurenční modely lze koupit s pohonem všech kol, výrazné optické odlišení, ani terénní schopnosti ale od nich nelze čekat.
Síla a pohodlí
Zřejmě nejžádanější verze hnací soustavy 3,0 TDI (180 kW) quattro nadchla britský Autocar. Hilton Holloway chválí lehkonohé chování automobilu na silnicích, kdy skutečná hmotnost (bezmála 2 tuny) není za volantem znát. Quattro posílá standardně na zadní kola 60 % hnací síly. Přestože podvozek s adaptivními tlumiči i pružinami zvládá různá nastavení, včetně režimu Dynamic, jsou podle Autocaru znát mírné náklony v rychle projížděných zatáčkách.
Britská mutace serveru Autoblog.com vyzdvihuje vlastnosti vrcholného turbodieselu 3,0 TDIR (230 kW). Ten dosahuje špičkových parametrů, jako jediný v nabídce je dodáván s osmistupňovou převodovkou a díky několika konstrukčním opatřením zní a jede skoro jako silný benzinový osmiválec.
Nízké ceny nečekejte
Audi A6 Allroad se na český trh dostane letos v létě. Už základní provedení (3,0 TDI, 150 kW) má sebevědomou cenu 1,429 mil. Kč, která ale vychází z cen verzí A6 Avant decentně navýšených o exkluzivní příplatek za prvky Allroadů. Špičkový model s 230 kW přijde na bezmála 1,6 mil. Pokud se nebudete při výběru příplatkové výbavy příliš omezovat, vyskočí konečná cena hravě přes 2 miliony korun.