Allroad Audi A6 potřetí - největší a nejrychlejší

Radek Pecák Radek Pecák
13. 1. 2012 6:31
Pod kapotou zatím zůstávají šestiválcové motory
Foto: Audi

Bez šesti centimetrů pět metrů měří třetí generace Audi A6 Allroad, která se ještě letos objeví i na tuzemském trhu. První verze přišla na trhu v roce 1998, druhá pak v roce 2006.

Jelikož je to vůz, který je určen i k používání mimo hladké silnice, má o šest centimetrů větší světlou výšku, než je tomu u modelu A6 Avant.

Kromě toho se od klasického A6 s karosírií kombi liší  širšími podběhy kol a maskou chladiče Singleframe s vertikálními lamelami. Kryty z ušlechtilé oceli chrání spodek vozidla vpředu a vzadu.

Interiér je v podstatě shodný s běžným A6
Interiér je v podstatě shodný s běžným A6 | Foto: Audi

Hrany podběhů kol, nárazníky a prahy jsou lakované kontrastní barvou.  Interiér se vizuálně se interiér modelu A6 allroad quattro odlišuje od klasického A6 podlahovými koberci a kompletně černou přístrojovou deskou. Leckde také najdeme nápis "Allroad".

Šestiválce zůstávají

Pod kapotou Audi A6 allroad quattro se dostanou čtyři motoryV6 - jedna zážehová jednotka TFSI a třemi vznětovými TDI. Všechny agregáty mají zdvihový objem tři litry a pracují s přímým vstřikováním paliva v kombinaci s přeplňováním. Ve výbavě je sytém Start-Stop a inovativní řízení chladicí soustavy. V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva až o 20 procent.

Motor 3.0 TFSI přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem dosahuje nejvyššího výkonu 228 kW (310 k) a maximálního točivého momentu 440 N.m. A6 allroad quattro s tímto motorem zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy a v případě potřeby pokračuje až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Pro překonání vzdálenosti 100 km mu v průměru postačí 8,9 litru paliva.

Pod nárazníky jsou ocelové kryty
Pod nárazníky jsou ocelové kryty | Foto: Audi

Jednotka 3.0 TDI se dodává ve třech výkonových variantách vyladěných na nejvyšší výkon 150 kW (204 k), resp. 180 kW (245 k), resp. 230 kW (313 k) a maximum točivého momentu 450, resp. 580, resp. 650 N.m. Základní verze spotřebuje v průměru 6,1 litru nafty na 100 km (emise CO2: 159 g/km).

Vzduchový výtah

Verzi o výkonu 180 kW (245 k) začne Audi zanedlouho nabízet také v mimořádně čisté verzi clean diesel. Nejvýkonnější turbodiesel 3.0 TDI dosahuje výkonu 230 kW (313 k) díky přeplňování dvěma turbodmychadly. Síla tohoto motoru dokáže zrychlit model A6 allroad quattro z klidu na 100 km/h za 5,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Hnací sílu nejvýkonnějšího TDI přenáší osmistupňová samočinná převodovka tiptronic, zatímco ostatní tři motory spolupracují se sportovní dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou S tronic.

Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný
Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný | Foto: Audi

Prostřednictvím systému Audi drive select může řidič přizpůsobovat svým preferencím charakteristiku řízení, vzduchového odpružení, pedálu plynu, samočinné převodovky, sportovního diferenciálu, automatické klimatizace, osvětlení a adaptivního tempomatu adaptive cruise control.

Vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízeného tlumení je součástí sériové výbavy. Ve vysoké rychlosti snižuje světlou výšku karoserie o 15 milimetrů, na povel tlačítka ji však může zvýšit o 35 mm v tzv. režimu allroad, který je vhodný do náročného terénu. Při pomalé jízdě si může řidič navíc zvolit režim lift, jenž ke světlé výšce přidá dalších 10 mm.

Nové Audi A6 allroad quattro se začne na českém trhu prodávat v létě roku 2012. Ceny pro český trh nebyly prozatím stanoveny. V Německu ovšem stojí verze 3,0 TDI/150 kW 54 600 eur, což je v přepočtu zhruba1,4 milionu korun.

 

Právě se děje

Další zprávy