Bentonville - Americký potravinový řetězec Walmart uzavře partnerství s internetovou společností Google, aby mohl své zboží lépe prodávat na internetu. Walmart to ve středu uvedl na svém webu. Podle agentury AFP tak chce největší maloobchodní řetězec na světě konkurovat firmě Amazon.
Od konce září bude Google pracovat s Walmartem na službě Google Assistant, s jejíž pomocí bude možné objednávat zboží pomocí hlasu. Uvedl to šéf internetového prodeje Walmartu Marc Lore. Podle Googlu půjde o stovky tisíc výrobků "od pracího prášku po lego".
Welcoming @Walmart to (newly membership-free!) Google Express and #GoogleAssistant to make shopping faster → https://t.co/8ME1bgMAHy pic.twitter.com/3RQqTHhbbX
— Google (@Google) August 23, 2017
Google očekává, že hlasové nákupy se v dlouhodobém horizontu významně odrazí v jeho příjmech a nahradí peníze z reklamy, řekl agentuře AFP analytik Colin Sebastian ze společnosti Baird & Company.
Walmart, který začal na vlastním internetovém prodeji pracovat se zpožděním, pak doufá, že díky hlasovým objednávkám získá na rostoucím on-line prodeji, který v USA ovládá Amazon, odpovídající podíl. Své aktivity na tomto poli zrychlil zejména po letošním červnovém oznámení, že internetová společnost Amazon kupuje síť kamenných obchodů se zdravou výživou Whole Foods. Začala tak maloobchodního obra totiž ohrožovat i v přímém fyzickém prodeji.
Podíl Amazonu na internetovém prodeji v USA představoval v letošním druhém čtvrtletí 38 procent, jak vyplývá z údajů amerického ministerstva obchodu. Z poloviny se pak jeho server podílel v tomto období na celkovém růstu amerického internetového prodeje.
V celkovém prodeji ale Walmart nad Amazonem stále vede, loni činil jeho podíl na trhu 6,3 procenta a podíl Amazonu jen 2,8 procenta. Amazon byl ale dosud v inovacích stále o krok napřed.