Praha - TV Pohoda, nový český celoplošný program, se od pondělního startu potýká s celou řadou technických potíží. Podle vyjádření jejího provozovatele Radima Pařízka se do konce června nedají vyloučit výpadky signálu.
Samotné spuštění nového programu provázely problémy s rozšířením pokrytí vysílací sítě čtvrtého televizního multiplexu, konkrétně se synchronizací nových a starých vysílačů. Plánovaný start v 17 hodin se tak ve většině krajů opozdil o tři hodiny, v Praze téměř o čtyři.
Projekt ostravského podnikatele Radima Pařízka a bývalého ředitele televize Nova a europoslance Vladimíra Železného se ale v Praze potýká s problémy doposud. Místo plánovaného spuštění tří vysílačů je zatím v provozu jen jeden, na opravě pracuje skupina techniků.
Signál v Praze je ale přesto dostatečně silný na pokrytí většiny území. Výpadky můžou podle Pařízka nastat jen v centru hlavního města. Kromě výpadků signálu v Praze nastaly od začátku týdne potíže i v Plzni, Jihlavě a Olomouci.
Program bude plnohodnotný až o Vánocích
Pařízek se Železným již dříve avizovali postupné zvyšování pokrytí své vysílací sítě. Většinovým majitelem společnosti Digital Broadcasting, která čtvrtou vysílací síť provozuje, je Radim Pařízek, Vladimír Železný zde má zhruba čtvrtinový podíl.
Nová televize by podle nich mohla být do konce června dostupná až pro necelé tři čtvrtiny populace, v říjnu až pro 85 procent obyvatelstva.
Rodinná televize poběží podle facebookových stránek společnosti přibližně tři měsíce v tzv. programu Mini, kdy se bude většina televizních vstupů opakovat. Navyšování podílu původní tvorby plánuje stanice postupně po dobu zhruba tří měsíců, zcela plnohodnotný by měl ale být až o Vánocích.
Televize změnila cílovou skupinu
Provozovatelem nové televizní stanice je firma Pohoda Top Media, jejímž vlastníkem je ze 66 % Pařízkovo Rádio Čas. Zbylých 34 % pak vlastní přímo Vladimír Železný. Společnost dostala v prosinci loňského roku od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání licenci na 12 let provozu.
Televizi, která by zpočátku měla vysílat nejméně 16 hodin denně, bude šéfovat Renata Červená, někdejší vedoucí marketingu Rádia Čas. Program bude postupně doplňován, součástí má podle provozovatelů být vlastní regionální zpravodajství.
Cílovou skupinou TV Pohoda měli původně být jen dětští diváci. Stanice ale své plány změnila, protože podobný záměr na zavedení vysílacího kanálu pro děti má v současné době i Česká televize.