reklama
 
 

Z miláčka médií "Babišovým ksichtem". Stuchlík se emotivně tlačí do vedení ANO

Aktualizováno 4. 1. 2019 19:26
Bývalý finančník a neúspěšný kandidát na pražského primátora za ANO Petr Stuchlík se hodlá ucházet o post ve vedení tohoto hnutí. Někdejší černý kůň premiéra a šéfa ANO Andreje Babiše do magistrátních voleb to napsal v dopise adresovaném straníkům. Sám přitom ještě nemá členství ve straně jisté.

"Přes Vánoce v kruhu rodiny jsem měl konečně čas trochu zpomalit, zhodnotit uplynulý rok a rozhodnout se jak dál," začíná Stuchlík svůj dopis, na který upozornil server iDnes.cz a Aktuálně.cz jej má k dispozici. "Pro ty netrpělivé hned konstatuji, že jsem se rozhodl bojovat," dodal někdejší majitel Fincentra.

Dopis přitom zprvu působí, jako by chtěl vést jen pražskou organizaci. "Pražské ANO již není protestní stranou, která zazářila před čtyřmi lety a která se vezla na vlně obrovských očekávání. (…) Pražské ANO nese v plné míře tíhu vládní zodpovědnosti. Pražské ANO dnes není pro zbabělce, kteří se bojí jít s kůží na trh," burcuje.

Až v závěru dopisu, který hromadně rozeslal členům hnutí, dodává: "Dáte-li mi svou podporu, v únoru budu kandidovat jako reprezentant Prahy do celostátního předsednictva hnutí ANO 2011".

Na schválení členství teprve čeká

Stuchlík však zatím členem hnutí ANO není - alespoň formálně. Přihlášku si sice už podal, a to u oblastního sdružení na Praze 1, ale stále čeká na její schválení celorepublikovým výborem a předsednictvem ANO. "Ne, není členem hnutí," reagoval na otázku Aktuálně.cz krajský předseda ANO v Praze Jan Říčař.

Nezvyklá situace, kdy o politický post ve vedení politického uskupení usiluje člověk, který není jeho členem, však nevadila členům ANO z Prahy 6. Ti si bývalého volebního lídra Stuchlíka vybrali jako reprezentanta, který by měl usednout v celorepublikovém předsednictvu ANO. "Ještě není členem, ale do sněmu bude řádným členem hnutí ANO. Je v čekací lhůtě, která je běžná, a ta mu v průběhu ledna vyprší," uvedl šéf ANO v pražských Dejvicích Jiří Holeček. 

"Vstoupil jsem v prosinci, ale probíhá schvalovací proces, který je jen formalitou. Mou přihlášku schválila Praha 1. Na nejbližším setkání by mělo vedení ANO mé přijetí schválit," je optimistický i sám Stuchlík.  "Mám to předjednané a dohodnuté se všemi. Je to hotová věc, protože jinak bych do toho nešel. Jinak by to bylo trochu divoké," dodal.

Nominace z Prahy 6

Oblastní organizace Praha 6 nominovala Stuchlíka na post řadového místopředsedy. Redakci to potvrdil Jiří Holeček, který vede ANO v pražských Dejvicích. "Organizace ještě navrhla krajského předsedu Jana Říčaře. Oba na posty řadových místopředsedů," sdělil Aktuálně.cz.

Sám Holeček podle svých slov navrhoval i někdejší ministryni spravedlnosti a poslankyni Helenu Válkovou. "Dá se předpokládat, že pan Stuchlík a paní Válková budou mít za Prahu nějaké nominace," dodal.

Do boje o pražský magistrát šel přitom Stuchlík jako nestraník za ANO. Do struktur hnutí si podal přihlášku bez větší mediální pozornosti až loni v prosinci, tedy jen pár měsíců po prohraných magistrátních volbách. V nich hnutí ANO oproti vítězným ambicím skončilo se ziskem 15,37 % na páté příčce.

Z finančníka Babišovým ksichtem

Stuchlík si v dopisu současně postěžoval, jak se mu bojem o primátorský řetěz změnil život. "Z respektovaného podnikatele a finančníka, z miláčka nezávislých médií, se ze mne stal přes noc podezřelý týpek, co přešel na druhý břeh a co pomáhá 'tomu Babišovi'," napsal. Na jeho přínosy společnosti se prý náhle zapomnělo.

"Odteď jsi ten Babišův ksicht, Petře. Co se divíš, že po tobě jdeme?!? Mnohokrát jsem si tuto větu vyslechnul…," dodal.

Stuchlíka si jako lídra do voleb na pražském magistrátu vybral sám Babiš. Původně přitom měl být lídrem hnutí dlouholetý člen pražské organizace Patrik Nacher. Po volbách straníci Babišovi vyčítali, že jim svým náhlým zásahem do kandidátky volby v metropoli fakticky prohrál.

autor: Kateřina Frouzová | 4. 1. 2019 17:45

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama