Brno/Ostrava - Od sobotního večera čekalo několik set klientů cestovní kanceláře Sunny Days v Česku i v Tunisku na to, až pro ně bude volné letadlo.
Problémy, které začaly podobně jako u několika letošních krachů cestovních kanceláří, měly šťastné vyústění. V neděli pozdě v noci nakonec všichni klienti v pořádku odletěli.
Letadlo do Tuniska opustilo brněnské letiště kolem jedné hodiny po půlnoci. O něco dramatičtější byl odlet skupiny na ostrov Djerba. Její letadlo postihly technické problémy, a tak odstartovalo až po třetí hodině ranní.
Do Česka se vrátilo také všech 262 turistů, kteří uvízli v Tunisku. První letadlo přistálo v Brně v 6:15. Druhý let dorazil se zpožděním po deváté hodině ráno. Letadlo totiž mělo v Tunisku poruchu. Slovenská letecká společnost Seagle Air proto musela poslat nový stroj.
Nebylo volné letadlo
Cestovní kancelář se klientům omluvila a nabídla jim odškodnění. Podle Romany Jurášové ze Sunny Days si mohou turisté zdarma prodloužit pobyt z osmi dní na deset, u delších turnusů z 11 na 13 dní.
V Tunisku zaplatila podle mluvčího Asociace cestovních kanceláři Tomio Okamury cestovní kancelář klientům ubytování v hotelu s plnou penzí.
Příčinou zpoždění nebyly podle cestovní kanceláře finanční potíže, ale organizační problémy.
"Máme problém z kapacitních důvodů. Je víkend, není žádná letecká společnost, která má volno," řekl Rádiu Impuls spolumajitel Sunny Days Ridá bin Ahmad.