Tunel na Letné sníží počet nehod v Praze, říká město

Hana Pražáková
10. 10. 2008 13:30
Sníží se i spotřeba, zní další výhoda tunelu
Rekonstruovaná křižovatka na Hládkově s vyhrazenými pruhy pro cyklisty. Na území Prahy 6 a 7 vznikne celkem 5-6 km nových cyklotras a cyklostezek.
Rekonstruovaná křižovatka na Hládkově s vyhrazenými pruhy pro cyklisty. Na území Prahy 6 a 7 vznikne celkem 5-6 km nových cyklotras a cyklostezek. | Foto: Magistrát hlavního města Prahy

Praha - Tunel Blanka, který přes Letnou a Hradčanskou spojí Tróju a Střešovice, sníží podle pražského magistrátu počet dopravních nehod.

Magistrát to konkrétně spočítal tak, že se stane o 413 nehod méně.

Vychází přitom ze statistik dopravních nehod, které podle magistrátu ukazují, že na běžné silnici se stane více nehod než na kvalitních komunikacích typu městský okruh.

Konkrétně na jeden milion najetých kilometrů na běžné silnici ročně připadá pět až šest nehod. Na kvalitních komunikacích je počet havárií o 35 procent nižší.

Při zprovoznění celého budovaného tahu mezi Malovankou a Trojou by tak měl počet nehod právě o zmíněné číslo. Třeba nehod s těžkými následky by mělo být o pět méně, uvádí magistrát.

Ten zároveň zdůrazňuje, že tunel kromě toho, že výrazně zkrátí dobu průjezdu Prahou, řidičům také ušetří peníze. Budou totiž metropolí projíždět plynuleji, čímž klesne spotřeba.

„Průměrná spotřeba v Praze dosahuje v normálním provozu zhrba 8 litrů na 100 kilometrů. Při plynulém provozu se běžně dosahuje úspory spotřeby paliva až 10 procent," uvádí magistrát, podle něhož se tak ročně ušetří až 600 tisíc litrů paliva.

Vyjádřeno penězi, mohou mít řidiči ve svých peněženkách o 25 a půl milionu více, než kdyby jezdili po běžných komunikacích.

V současné době však řidiči výstavbou tunelu, kterou doprovází řada uzavírek, příliš nadšení nejsou. Změnit jejich názor mají i vizualizace, které ukazují, jak bude Letná a okolí Hradčanské vypadat po dokončení stavby v roce 2011. Ty město zveřejnilo ve čtvrtek.

Celá trasa Blanky je dlouhá cca 6,5 kilometrů. V budoucnu by tuto komunikaci mělo v běžném pracovním dnu využít přes 50 tisíc aut. Ročně by tak vozy tunelem Blanka urazily více než 103 milionů kilometrů.

 

Právě se děje

Další zprávy