Praha - Ministerstvo životního prostředí se rozhodlo zvýšit návštěvnost šumavského národního parku. V rámci jeho propagace rozmisťuje při hlavních tazích na Šumavu billboardy.
Během července a srpna se v okolí Prahy, Plzně, Strakonic a Klatov objeví celkem dvě desítky billboardů, informoval mluvčí ministerstva Matyáš Vitík. Instalace billboardů podle Vitíka vyjde na 55 tisíc korun.
Podle ministra životního prostředí Tomáše Chalupy je šumavský park ideálním místem pro rekreaci i turistiku.
"Je paradoxem, že lidé často upřednostní dovolenou v cizině, přitom v České republice máme mnoho výjimečných přírodních krás, které by si zasloužily naši pozornost," uvedl Chalupa.
Ředitel Správy Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava Jiří Mánek nápad ministerstva přivítal.
"Kromě tradičních míst si mohou turisté naplánovat výlet například do Areálu lesních her na Stožci, na stezku Soumarským rašeliništěm s vyhlídkovou věží nedaleko Volar nebo na nové Stezky přírodou a časem, což je přeshraniční projekt s Národním parkem Bavorský les," sdělil Mánek.