Studénka - Most, který se v pátek ve Studénce zřítil na železniční trať těsně před projíždějícím rychlíkem, v němž zemřelo sedm lidí a asi sedmdesát jich bylo zraněno, je již z kolejí odklizen.
Vlaky ale stále jezdí omezenou rychlostí pouze po dvou kolejích a soupravy SuperCity Pendolino v úseku poškozeném nehodou nadále nejezdí.
"Mostní konstrukci se podařilo odklidit ráno před sedmou hodinou. V kolejišti ještě ale zůstalo velké množství betonu a výztuže, které budou muset dělníci během dne odstranit," uvedla Anna Kodysová ze Správy železniční a dopravní cesty.
Teprve až budou koleje úplně volné, ukáže se, jak jsou poškozené a jak náročné budou opravy. "Po předání kolejiště od zhotovitele, který ještě minimálně celý den a noc bude odvážet vybouraný materiál (beton, ocel), dojde k postupnému zprovozňování dalších kolejí," informovala Anna Kodysová.
Nejdříve koleje, potom dráty
Po obnovení kolejového svršku začne Správa železniční a dopravní cesty opravovat trolejové vedení tak, aby mohla obnovit elektrický provoz. "Netroufám si říct, jak dlouho to ještě potrvá. Práce probíhají intenzivně. Hrubý odhad je čtyři dny," doplnila Kodysová.
"Rychlík Pendolino zatím v úseku mezi Suchdolem nad Odrou a Ostravou stále nejezdí. Pro cestující je zajištěna náhradní autobusová doprava. Lidé musí počítat se zpožděním kolem šedesáti minut," uvedl mluvčí Český drah Petr Štáhlavský.
Speciál: 7 obětí z vlaku smrti. K odpovědnosti se nikdo nemá - zevrubné zpravodajství ze Studénky |
Dráhy Pendolina vypravují s tím, že ve směru z Prahy končí v Suchdolu nad Odrou, z Ostravy lidé nastupují do autobusů.
Ostatní osobní vlaky, které železničáři mezi Studénkou a Suchdolem nad Odrou přepojují na dieslové lokomotivy, mají zpoždění zhruba kolem dvaceti až třiceti minut.
"Například rychlík EuroCity Comenius z Krakova do Prahy dnes projel s pětatřicetiminutovým zpožděním, rychlík z Bohumína do Brna byl zpožděn o sedmnáct minut," řekl Šťáhlavský.