"Kvůli postupně se zhoršujícímu stavu mostu na Výtoni musíme pro zajištění maximální bezpečnosti dopravy rozšiřovat systém bezpečnostního monitoringu," uvedla Správa železnic na Facebooku. Nová čidla podle organizace nainstaluje tým pod vedením Fakulty stavební ČVUT, který zároveň uskuteční doplňkový diagnostický průzkum zaměřený na kritická místa konstrukce.
Technická správa komunikací letos podle své mluvčí Barbory Liškové provedla údržbu lávek na základě pětileté smlouvy, kterou uzavřela v druhé polovině roku 2021 s firmou Strabag. Zahrnovala drobné opravy samotné lávky a schodiště, obnovu nátěrů, odstranění nápisů a zámků na zábradlí, omytí tlakovou vodou nebo kontrolu a dotažení šroubů. Podle bývalého radního pro dopravu a současného zastupitele Adama Scheinherra (Praha Sobě) se jedná o první velkou údržbu od celkové rekonstrukce lávek v letech 2018 a 2019.
Špatný stav železničního mostu se v Praze řeší roky, v poslední době je debata intenzivní kvůli záměru Správy železnic zachovat jen spodní část s pilíři a památkově chráněnou nýtovanou konstrukci nahradit novou. Proti tomu se zvedla vlna odporu mezi obyvateli, komunálními politiky i některými odborníky, kteří požadují zachování stávající podoby mostu. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) dříve uvedl, že chce o dalším postupu rozhodnout do konce roku.
Železniční most na Výtoni byl ve své původní podobě zprovozněn 15. srpna 1872. Na přelomu 19. a 20. století byl nahrazen mostem, který se klene přes Vltavu dosud. Konstrukce je podle odborníků významnou technickou kulturní památkou v exponované části Pražské památkové rezervace. Správa železnic v minulosti dvakrát neúspěšně usilovala o odejmutí památkové ochrany mostu.