Praha - Štáb prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga do kampaně nově zapojil i telefonické centrum. Dobrovolníci z něj volají lidem a vysvětlují, proč by měli ve druhém kole podpořit právě šéfa TOP 09.
Zeman se chce podle mluvčí svého štábu Hany Burianové zaměřit na internetové diskuse a co možná nejvíc chce mluvit s médii. Plánuje také dohnat Schwarzenberga na sociálních sítích, protože se zdá, že předseda vládní TOP 09 tam zatím boduje víc.
Schwarzenbergův tým pro následující dny plánuje i intenzivnější kontaktní kampaň - návštěvy a debaty v hospodách ve městech po celém Česku, kam přijedou podpořit šéfa TOP 09 umělci a další příznivci, například Dan Bárta, Jitka Schneiderová či Jan Hřebejk.
Podle předsedy hnutí Starostové a nezávislí Petra Gazdíka vyjde 1200 starostů sdružených v hnutí do ulic, aby diskutovali s občany o tom, proč je Schwarzenberg vhodným kandidátem na prezidenta republiky. Obyvatele svých měst prý také pozvou na pivo.
Starostové již v pondělí poslali milion korun na účet Schwarzenbergovy kampaně.
"Karel Schwarzenberg je podle nás tím nejlepším starostou České republiky," uvedl Gazdík na odpolední tiskové konferenci v Poslanecké sněmovně. Do tiskového atria sněmovny s ním přišly desítky starostů, kteří se předtím společně vyfotografovali na podporu šéfa TOP 09. Gazdíkův proslov ocenili bouřlivým potleskem a pochvalnými pokřiky.
Zeman plánuje neformální setkání
I Zeman se chce potkávat s lidmi, nepůjde ale podle jeho týmu o kontaktní kampaň, ale o neformální setkávání. "Miloš Zeman se bude neformálně potkávat s občany v rámci svého normálního programu, ať už na Vysočině, v Praze i jinde," řekla Burianová. "Neplánujeme velké koncerty ani kontaktní kampaň," dodala Burianová.
Oproti tomu Schwarzenbergův tým chystá v neděli Klubovou noc s koncerty po celé ČR, ministr ji chce strávit v Olomouci či Prostějově. Získání Moravy je jedním ze Schwarzenbergových cílů, jeho pozice tam byla v prvním kole slabší.
Zeman se ve finále kampaně chystá hlavně mobilizovat levicově orientované voliče, nerozhodnuté lidi a ty, kteří nepřišli k prvnímu kolu voleb. Upozorňuje na to, že Schwarzenberg je zodpovědný za současnou vládu. Ve čtvrtek se například objevily v některých novinách inzeráty "Stop této vládě. Volte Zemana!".
Schwarzenberg usiluje o hlasy neúspěšného kandidáta Jiřího Dienstbiera (ČSSD) či Zuzany Roithové (KDU-ČSL), mladých lidí a nerozhodnutých voličů.
Zeman spoléhá hlavně na televizní a rozhlasové diskuse. "Právě touto cestou může efektivně oslovit co nejširší spektrum voličů a prezentovat svoje názory na řešení aktuálních problémů ČR, svůj prezidentský program a vizi," podotkla Burianová.
Novinkou Schwarzenbergovy kampaně je telefonické centrum. Je v něm dvacítka dobrovolníků, kteří obvolávají své známé, známé známých a lidi, na něž štáb získal čísla během volební kampaně. Telefonovat bude i několik slavných lidí.
"Nejedná se o profesionální call centrum, většinou to jsou studenti. Ale protože nechceme, aby utráceli svoje peníze, otevřeli jsme zvláštní prostor," řekl mluvčí kampaně Marek Pražák.