Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Tramvajová trať z Teplárny Michle do Spořilova
Spořilovskou ulici už léta trápí nadměrný silniční provoz jak individuální, tak i kamionové dopravy. Město proto chce tuto komunikaci převést do tunelu a snížit tak hlučnost a prašnost v blízkém okolí. Kvůli tomu však bude muset prodloužit tramvajovou trať z Chodovské ulice přibližně v ose ulic Na Chodovci a Senohrabská do obratiště v blízkosti dnešní zastávky Choceradská.
Na novém úseku by měly jezdit linky 11, 14 a 96, které dosud končí v dosavadním obratišti Spořilov. Toto obratiště by mělo zaniknout a tramvaje by z Chodovské ulice měly pokračovat přímo podél zakryté Spořilovské ulice do zastávek Bratislavská, Hlavní a Choceradská.
U autobusových spojů bude zásadní změna trasy linky 135, která ve směru od Roztyl pojede obousměrně po trase Nad Pahorkem - Hlavní - Sídliště Spořilov - Měchenická - Teplárna Michle. Tato varianta trasy bude umožněna tím, že současný tramvajový podjezd Jižní spojky bude nově upraven jako
obousměrná komunikace pro ostatní dopravu.
V rámci uvedeného opatření dojde také k napřímení trasy linky 138, která pojede místo objezdem přes Měchenickou přímo ulicí Hlavní.