Praha 2029: Nový most přes Vltavu, vlak na letiště a návrat tramvají do centra

15. 10. 2018 9:50
Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Koncepce pražské MHD do roku 2029
Koncepce pražské MHD do roku 2029 | Foto: Ropid

Tramvajová trať z Divoké Šárky na Dědinu

Prodloužení tramvajové trati u Divoké Šárky do oblasti sídliště Na Dědině je připravováno již od 80. let minulého století. Má nabídnout obyvatelům sídliště Na Dědině přímé spojení s Dejvicemi, Strossmayerovým náměstím, Malou Stranou i centrem města.

V lokalitě jsou navíc časté kolony a tramvaj tudíž zajistí rychlejší spojení k nejbližší stanici metra Nádraží Veleslavín. Oproti autobusům také nabídne přibližně dvojnásobnou kapacitu. Ta bude v těchto místech obzvláště potřebná kvůli plánovanému rozvoji blízkého území Ruzyně.

Na Dědině však mají být i po prodloužení tramvajové tratě zachována všechna důležitá přímá autobusová spojení ve směru na Petřiny, Řepy a Stodůlky. Zachování spojení na trase autobusu 225 podmiňují plánovači dopravy vybudováním autobusového obratiště v zastávce Sídliště na Dědině.

Do nového úseku tramvajové trati však nebude z důvodu překročení hlukových limitů zajíždět tramvajová linka 91, která bude nadále končit v obratišti Divoká Šárka.

 

Právě se děje

Další zprávy