Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Tramvajová trať Barrandov-Slivenec a železniční trať Barrandov-Radotín
Město plánuje prodloužit stávající trať do Sídliště Barrandov dále na území barrandovské náhorní plošiny jihozápadním směrem až do katastru Slivence. Nová linka má zajistit obslužnost stále se rozvíjející bytové výstavby v okolním území.
Na prodlouženou trať se pravděpodobně vydají jen některé ze spojů, které se dnes na Barrandově otáčejí, aby se vydaly zpět do centra. V začátku provozu by to měly být vozy linky 4 a 5. Nový úsek nemají kvůli hlukovým limitům obsluhovat noční tramvaje linky 94, které budou nadále končit v obratišti Sídliště Barrandov.
Na tyto úpravy by měla navazovat i modernizace železniční trati ze Smíchova do Radotína, kde dojde k přesunu železniční stanice Velká Chuchle blíže k obytné zástavbě. Tu má s Barrandovem propojit nová autobusová linka číslo 230.