Praha - Opravy tratí, nehody či počasí. To jsou jedny z nejčastějších důvodů, které zpožďují vlaky Českých drah.
Skoro každý Čech už si někdy stěžoval na nedochvilnost souprav tohoto státního podniku. Přesto vedení drah uvádí, že je na tom s plněním jízdních řádů lépe než loni.
Za letošní červen dojelo podle oficiálních údajů společnosti včas 87 procent vlaků. Zbylá zpoždění nabraly spoje zejména kvůli rozsáhlým rekonstrukčním pracem, které v současnosti provádí Správa železniční dopravní cesty.
ČD: Opravy do řádů promítáme
"Z výluk, které se v červnu odrazily na plnění grafikonu, můžu připomenout třeba stavební činnost v břeclavském uzlu, výluky v Brně-Horních Heršpicích, Kolíně či v traťovém úseku Praha - Benešov u Prahy," rekapituluje ředitel Odboru řízení provozu Miroslav Jasenčák.
Stavební činnost nebo traťové závady zapříčinily téměř třetinu červnových zpoždění. A to navzdory tomu, že České dráhy očekávaná zdržení do jízdních řádů zapracovaly. Další navyšování časů zapříčinily nejrůznější závady na opravovaných tratích.
Mají ale cestující, kteří na tratích nejezdí pravidelně, šanci zjistit, že třeba namísto očekávané hodiny pojedou trasu o další hodinu déle?
"Pokud se cestující o tyto informace zajímají, mohou se o výlukách dozvědět na našich internetových stránkách nebo na telefonické informační lince, popřípadě na vývěskách stanic," říká Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení podniku.
Stromy na trati
Kromě plánovaných oprav a nečekaných poruch se na nedochvilnosti vlaků podepsaly také bouřky 25. a 26. června, kvůli nimž napadalo na elektrické drážní vedení srovnatelné množství stromů jako při vichrech Kyrill a Emma.
Červnové spoje ale zpozdila či úplně zastavila také stávka strojvůdců, sebevražedné pokusy či zásahy policie v soupravách